صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن پزشکی > چاقی و لاغری
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 08-17-2019   #1 (لينک اين پست)
معاونت سایت
 
آواتار فرنوش
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: اصفهان
سن: 22
اسم واقعی: یلدا
پست ها: 50,560
تشكرها (از ديگران): 25,357
تشكر شده 19,096 بار در 11,357 پست
چوق (ثروتمند شماره 3): 33,633,144
پاداش داده شده 1,562 مرتبه
تاکنون 1,177 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 597 مرتبه
فعاليت Longevity
1/20 10/20
Today پست ها
ssss50560

ويترين جوايز


عکسهای خریداری شده
نیمرو کامبربچ فاش انگور
چلسی
New.s چگونه کودک چاق را درمان کنیم؟

در طول چند سال اخیر، تعداد کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن به طور چشمگیری افزایش یافته است. به دنبال این مسئله بسیاری از والدین در جستجوی راه حل‌های رژیمی برای کودکان خود هستند تا از بیماری‌های قلبی، دیابت، آسم و حتی تبعیض اجتماعی در آینده جلوگیری کنند. به همین دلیل چند پیشنهاد رژیمی برای کودکان دارای اضافه وزن می‌تواند کمک کننده باشد.

دو رژیم غذایی برای کودکان چاق!

با عادت‌های سالم به چاقی کودک کمک کنید

برای آنکه بهترین نتیجه را برای کودکان چاق یا دارای اضافه وزن داشته باشید، باید کالری دریافتی‌شان را با رژیم غذایی مناسب متعادل کنید. رژیم غذایی باید بر مصرف میوه، سبزی و غلات پایه‌گذاری و از مصرف مواد غذایی فرآوری و تصفیه شده جلوگیری شود. این نکته نیز اهمیت دارد که لبنیات مصرفی از دسته کم‌چرب خریداری شوند، مصرف گوشت قرمز کاهش یابد و به جای آن از گوشت‌های دارای چربی کمتر مثل مرغ و ماهی استفاده شود. حبوبات نیز در دسته دیگری از ترکیبات غذایی قرار دارند که برای رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن ضروری است چرا که منبع غنی از پروتئین به شمار می‌رود.

تمام مواد غذایی باید به میزان متعادل مصرف و از مصرف یک‌باره کالری زیاد جلوگیری شود. بدون شک مصرف قند و چربی اشباع شده نیز باید کاهش یابد. یکی از نکات اصلی در رژیم غذایی کودکان چاق این است که باید آن‌ها را از مصرف نوشیدنی‌های دارای قند و خوراکی‌های پخته شده تجاری دور نگه دارید.

حقیقت آن است که بیشتر کودکان مصرف زیاد سبزی و حبوبات را دوست ندارند و همین نکته آن را به یکی از مشکلات موجود در این نوع رژیم‌ها تبدیل می‌کند. پیدا کردن دستور پخت غذا با روشی که سالم‌تر و در عین حال باب میل کودک باشد، چندان دشوار نیست. این دستور‌ها شامل دسته‌ای از مواد غذایی می‌شوند که به دریافت مواد مغذی مورد نیاز کودک کمک می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که عادت‌های سالم را هم در زندگی فرزند خود وارد کنید.

دو رژیم غذایی برای کودکان چاق!

منوی شماره ۱

صبحانه: اگر قرار است برای صبحانه لبنیات مصرف کنند، باید از انواع بدون چربی باشد. می‌توانید نان تست غلات با کمی روغن زیتون و آبمیوه طبیعی را هم برای صبحانه کودک در نظر بگیرید.

ناهار: یک سالاد سبز با تخمه و سبزیجات انرژی و پروتئین مورد نیاز را تأمین می‌کند. می‌توانید پاستا با سبزیجات و ماهی گریل شده را هم برای وعده ناهار آماده کنید. برای دسر مهم است که میزان مصرف قند کاهش یابد، پس می‌توانید از میوه و ماست بدون چربی استفاده کنید.

میان وعده: میان وعده عصرانه کودک نباید چندان سنگین باشد. یک بشقاب میوه یا یک کاسه کورن فلکس با شیر کم‌چرب برای کودکتان مناسب است.

شام: برای پایان روز، سبزیجات بیشتری را همراه پوره سیب زمینی یا مرغ پخته شده به رژیم غذایی کودکتان اضافه کنید. به عنوان دسر هم می‌توانید موز یا هلو را در اختیار او قرار دهید.

دو رژیم غذایی برای کودکان چاق!

منوی شماره ۲

صبحانه: برای آغاز روز اسموتی میوه به همراه شیر کم‌چرب، نان تست غلات و مربای کم شیرین پیشنهاد می‌شود. ماست بدون چربی نیز یکی دیگر از گزینه‌های جایگزین برای شیر است. اگر ترجیح می‌دهید کمی طعم شور به صبحانه اضافه کنید، می‌توانید نان تست با آووکادو، روغن زیتون و نمک را آماده کنید. در این صورت چربی سالم را به رژیم غذایی او وارد کرده‌اید.

ناهار: برنج قهوه‌ای با سبزیجات و قارچ، نخود فرنگی، سیب زمینی یا سوپ کدو می‌تواند سبزیجات روزانه کودکتان را در اختیار او قرار دهد. اگر از نان برشته برای سرو سوپ و سالاد استفاده کنید، اشتها برانگیزتر می‌شود.

میان وعده: در وسط ساعات عصر، برای میان وعده کودک از میوه و لبنیات بدون چربی استفاده کنید. برای آنکه کودک را در مصرف این رژیم غذایی ترغیب کنید، گزینه دیگر پیشنهادی نان تست و شکلات تلخ یا پنیر خامه‌ای سبک (کم‌چرب) و عسل است. این مواد غذایی قند کافی را در اختیار کودک قرار می‌دهد و مقدار قند اضافه‌ای هم در بدن باقی نمی‌گذارد.

شام: برای این وعده می‌توانید از سالاد پاستا با میوه، مارچوبه کبابی یا پنیر موزارلا و گوجه فرنگی استفاده کنید.

نکات جانبی برای رژیم غذایی کودکان چاق

نکته مهم در رابطه با رژیم غذایی کودکان چاق و دارای اضافه وزن کاهش دریافت قند است. همچنین باید کودک خود را از خوردن سریع غذا یا مصرف مواد غذایی آماده کارخانه‌ای منع کنید. سعی کنید اجازه ندهید در زمانی که حواسشان به مورد دیگری است، خوراکی یا غذا بخورند. برای مثال در حین تماشای تلویزیون نباید دسر و خوراکی در دسترسشان قرار داشته باشد. همیشه کودک خود را به انجام تمرینات فیزیکی و ورزش تشویق کنید.


فرنوش آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
چاق, کنیم؟, کودک, درمان


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال



زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 11:34 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.