صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > روانشناسی و سلامت > مقـــالات روانشناسی
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی یک هفته پیش   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 55,054
تشكرها (از ديگران): 22,249
تشكر شده 37,995 بار در 24,629 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 80,619,539
پاداش داده شده 1,347 مرتبه
تاکنون 1,139 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,707 مرتبه
فعاليت Longevity
20/20 10/20
Today پست ها
ssss55054

ويترين جوايز
رتبه ١ کاربر فعال ماه گذشته زیباترین آواتار بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 4


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض ۵ تکنیک ساده برای کنترل اختلال اضطرابی پانیک

ابستان می تواند فصل شیوع بیشتر حملات پانیک باشد چرا که تهویه نامناسب برخی مکان ها, هوای گرم و شلوغی بیش از حد مکان هایی چون وسایل نقلیه عمومی به این نوع از اختلال اضطرابی به معنای هجوم ناگهانی نگرانی و ترس بسیار شدید دامن می زند
حملات پانیک که به نام ترس ناگهانی نیز شناخته می شوند به گونه ای هستند که هر چه بیشتر با آن ها کلنجار برویم، تشدید می شوند اما در عین حال بی توجهی به آن ها نیز کار درستی نیست.

به کارگیری برخی از تکنیک های ساده و فراموش نشدنی برای مقابله با پانیک می تواند گاهی حتی منجر به نجات جان افراد شوند.

متخصصان روانشناسی به کارگیری تکنیک های زیر را به هنگام مواجهه با حملات پانیک توصیه می کنند:

۱) محافظ قلب خود را فعال کنید

فعال شدن نقطه مخصوص طب سوزنی محافظ قلب (پریکاردیوم ۶) به خصوص اگر احساس درد و فشردگی در قسمت قفسه سینه خود داشته باشید، می تواند باعث آرامش ذهن شما و تسکین اضطراب شدید شود.

این نقطه سه انگشت پایین تر از مچ دست شما قرار دارد. برای فعال کردن آن، به طور محکم میان تاندون های خود را فشار دهید.

طبق گفته متخصصان طب سوزنی این عمل به کنترل احساسات و جلوگیری از دردهای عاطفی کمک می کند. با فعال کردن آن، فضای اطراف قلب را باز کرده و تمرکز را به بدن باز می گردانیم.

۲) خود را در زمان حال نگه دارید

یکی از ترسناک ترین و خطرناک ترین موارد در حملات پانیک گرفتار شدن در افکار منفی درون مغز است. در این زمان افراد تصور می کنند ممکن است بمیرند، دچار حمله قلبی شوند یا به دلیل حالاتشان مورد تمسخر دیگران قرار گیرند و شرایطی فاجعه بار ایجاد شود.

این اضطراب های اضافی به اضطراب خود فرد افزوده و باعث می شود فرد از زمان حال فاصله گرفته و حتی به گونه ای از حال خود بی خود شود که احساس کند از بدنش جدا شده است.

برای جلوگیری از این شرایط راه چاره ای وجود دارد. از راهکارهای نگه داشتن فرد در زمان حال می توان به نگاه کردن به عکس کسی که برایتان آرامبخش است، گذاشتن تصویری آرامبخش روی صفحه تلفن همراه، به همراه داشتن یک وسیله خاطره انگیز و امیدافزا یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند اشاره کرد. هم چنین بوییدن اسانس های مختلفی از جمله اسانس اسطوخودوس، مریم گلی یا سنبل ختایی توصیه می شود.

۳) قلب و مغز خود را دوباره به یک دیگر متصل کنید

هر دو دست را به آرامی روی قلب خود قرار دهید و حس گرما در دستان خود را به قلبتان منتقل کنید. بر قلب خود بیشتر تمرکز کرده و با تنفس سعی کنید به آن نفوذ کنید. عمل دم را هفت مرتبه تکرار کرده و سپس هفت مرتبه بازدم را انجام دهید. تا زمانی که تنفستان به حالت آرام بازگردد، این عمل را تکرار کنید.

رنگ مورد علاقه خود را تصور کنید. سپس تصور کنید این رنگ را به داخل قلب خود تنفس کرده و در تمامی سلول های بدنتان پخش می کنید. به شخص یا چیزی که این رنگ را به خاطرتان می آورد، فکر کنید. هنگامی که تنفستان منظم شد، احساس کنید این شخص یا وسیله در نزدیکی شماست و می توانید او را همراهتان داشته باشید.

متخصصان بر این باورند که هنگامی که قلب و مغز با یک دیگر ارتباط برقرار می کنند، قلب قدرت واقعی خود را بازمی یابد. بنابراین، تنظیم قلب می تواند مغز را آرام کند، سطح کورتیزول ما را کاهش داده و سطح هورمون های حیاتی DHEA را افزایش دهد.

با تکرار این عمل بدن انجام آن را در حملات بعدی به یاد می آورد و ضمن بازیابی خود، احساس اعتماد به نفس را در فرد افزایش می دهد.

۴) عمیق، هدفمند و بدون فشار و اجبار نفس بکشید

اجازه دهید به طور طبیعی نفس بکشید و ریه ها و دیافراگم خود را از هوا پر کنید. دست خود را روی شکم خود قرار دهید. به تعداد هفت مرتبه نفس خود را فرو داده و پس از پر شدن ریه ها و دیافراگم دوباره به تعداد هفت مرتبه نفس خود را بیرون دهید. در طول حملات پانیک بدن تمایل دارد به سرعت و با نفس های کوتاه و کم تنفس کند. این امر نفس های سطحی را به ریه ها فرو داده و منجر به کمبود اکسیژن در بدن می شود. هنگامی که هدفمند نفس بکشیم، ارتباط بین سیستم های تنفسی و قلب و عروق را مجددا هماهنگ می کنیم.

۵) به آن چه که رخ می دهد، احاطه داشته باشید

ما با تظاهر به این که اتفاقی رخ نمی دهد به حملات پانیک خود دامن می زنیم. اضطراب اغلب پاسخ بدن به تغییراتی است که در زندگی ما به وقوع پیوسته و حملات پانیک از آن رو در بدن رخ می دهند که بدن با صدایی بلند این تغییرات را به ظاهر نادیده بگیرد.

در صورتی که فردی خود انتقاد باشید، انکار آن چه که در حال وقوع است، برایتان راحت تر نیز می شود. اما سعی کنید این جملات را به آرامی به خود بگویید: " حمله پانیک در حال حاضر به من دست داده است. من این احساس را در بدن خود حس می کنم و حس خوشایندی ندارد. اما در هر صورت من خود را دوست داشته و قبول دارم و می خواهم برای به بهبودی خود کمک کنم." در حالی که این جملات را به خود می گویید، به آرامی نفس بکشید.

بنا بر گزارش سایت "مایندبادی گرین"، نکات زیر نیز برای پیشگیری از حملات پانیک مفید است:

۱- لیست فوق را همیشه به همراه داشته باشید تا در صورت حمله ناگهانی پانیک آن را اجرا کنید.

۲- ورزش کردن در شما احساس توانایی و قدرت ایجاد کرده و در نتیجه مقابله با حملات پانیک را برایتان ساده تر می کند.

۳- مصرف کافی آب به خصوص در تابستان اهمیت بسیاری دارد. مصرف آب و آبمیوه های طبیعی را افزایش داده و مصرف نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید.

۴- در صورتی که حملات پانیک در شما زیاد رخ می دهد به یک مشاور متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند با جلوگیری و کنترل این حملات به زندگی بهتری دست یابید.

۵- در صورتی که از اطرافیان شما شخصی از حملات پانیک رنج می برد، این مطالب را به او گوشزد کرده و بیاموزید.



ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آنلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
کنترل, ۵, پانیک, اختلال, اضطرابی, تکنیک, ساده


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 11:19 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.