صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالار های گفتگوی آزاد | Free Discussion > آرشیو كلی مناسبتها > ویژه رمضان ١٣٩٨
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 05-08-2019   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 55,911
تشكرها (از ديگران): 22,326
تشكر شده 38,201 بار در 24,799 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 81,076,276
پاداش داده شده 1,385 مرتبه
تاکنون 1,141 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,709 مرتبه
فعاليت Longevity
20/20 10/20
Today پست ها
ssss55911

ويترين جوايز
زیباترین پروفایل رتبه ١ کاربر فعال ماه گذشته زیباترین آواتار بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 5


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض ورزش در ماه رمضان بهترین زمان ورزش در ماه رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از کسانی که اهل ورزش کردن هستند, به دنبال یافتن برنامه ی ورزشی منعطف در یک ماه روزه داری شان هستند دانستن اینکه بهترین زمان ورزش در ماه رمضان چیست و مناسب ترین تغذیه در این اوقات چه باید باشد, کمک شایانی به آنها خواهد نمود در این مقاله قصد داریم به این سوالها پاسخ هایی علمی داده شود و مورد استفاده شما ورزشکاران و روزه داران گرامی قرار گیرد
بهترین زمان ورزش در ماه رمضان
بارها گفته شده که در ماه رمضان بهترین زمان برای ورزش کردن بعد از افطار و تا هنگام سحر است. این موضوع صحیح است اما به خاطر داشته باشید که شما همانقدر که نیاز به غذا و فعالیت فیزیکی و بدنی دارید به خواب و استراحت کافی نیز نیازمندید. پیشنهاد ما برای شما این است که زمان ورزش خود را در ماه رمضان به 90 دقیقه قبل از غروب آفتاب (افطار) موکول کنید.
ورزش و روزه شما نباید به بدنتان آسیب وارد کند ؛چون شما پس از هر جلسه ورزش سبک ، قادر نیستید که دوباره گلیکوژن ذخیره بدن را که طی فعالیت بدنی سوخته است، بازسازی کنید؛ در نتیجه با نشانه هایی چون حالت تهوع و سرگیجه مواجه می شوید. پس زمان قبل از افطار بهترین زمان برای ورزش است زیرا بعد از آن به زودی افطار می کنید و انرژی و گلیکوژن از دست رفته بدنتان جایگزین می شود.

*بلافاصله بعد از احساس سرگیجه و حالت تهوع باید به ورزش خود خاتمه دهید.

به نکات زیر هنگام ورزش در ماه رمضان حتما توجه کنید:

1. زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنید.

2. در طول روز به چرت زدن های کوتاه توجه کنید؛ چون در ماه رمضان بدن شما خستگی بیشتری را تجربه می کند.

3. در محل کار با رئیس خود هماهنگ کنید و یک ساعت زودتر محل کار خود را ترک کنید. این کار به شما اجازه می دهد که قبل از باز کردن روزه خود در زمان افطار، زمانی هم برای ورزش کردن داشته باشید.

4. تمرینات متناوب مثل فوتبال، شنا و… بعد از غروب آفتاب و نماز شب راه بسیار خوبی برای حفظ فعالیت بدنی و تناسب اندام شماست.

5. از ورزش ها و تمرینات شدید سرعتی، استقامتی و … باید اجتناب کنید.

6. ورزشهای هوازی بسیار مفید هستند. استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت در خانه در شرایطی که ماه رمضان امسال مصادف با گرمای تابستان نیز میباشد ؛بهترین راه برای رسیدن به هدف شما و دنبال کردن ورزشهای منظم روزانه درخنکای منزل یا محل کارتان و حتی تمام فصول سال است.


توصیه های علمی برای ورزش در ماه رمضان
در روزهای ابتدایی ماه رمضان که بدن با شرایط جدید سازگار نشده است، بهتر است تمرینات ورزشی هوازی باشد و از تمرینات قدرتی تا حد امکان پرهیز شود تا بدن خود را با شرایط جدید وفق دهد.
شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری ورزش هایی هستند که در روزهای ابتدایی این ماه و تا پایان ماه می توانند برای حفظ آمادگی جسمانی و پاسخ به نیازهای فردی آنان با حداقل خطر انجام شوند.
توجه داشته باشید در ماه مبارک رمضان، هوشیاری روزانه کاهش می یابد و کاهش خواب در شب می تواند بر عملکرد بدن در روز تأثیر بگذارد. این در حالی است که بعد از افطار، هوشیاری و تمرکز ورزشکار افزایش می یابد و زمان مناسبی برای ورزش یا مسابقه است، اگرچه نباید بلافاصله بعد از افطار باشد و دو ساعت بعد از افطار بهترین زمان است.
ساعت های قبل از افطار، خطرناک ترین زمان ورزش است و صدمات بسیاری برای دستگاه های عصبی ـ عضلانی ـ اسکلتی و گوارش در پی خواهد داشت.
محققان معتقدند روزه با کاهش دریافت 20 تا 40 درصدی مصرف غذا باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود و این درباره ورزشکاران نیز به شرط رعایت استراتژی فوق هنگام روزه داری صدق می کند.
به علت کاهش وعده های غذایی ورزشکاران در ماه رمضان و کاهش مدت زمان خواب عمیق شبانه، توده بدنی و توده چربی کاهش می یابد و ورزشکاران احساس خستگی بیشتری خواهند داشت. تمرین های کششی و تعادلی که نیاز به کالری و آب کمتری دارند، می توانند از افزایش میزان خستگی و کاهش سطح عملکردی ورزشکاران جلوگیری کنند.

تغذیه ورزشکاران در ماه رمضان
بیشترین کالری و انرژی باید از طریق قندها (کربوهیدرات ها) تامین شود. در نتیجه حدود 65 درصد غذای افطاری، شام و سحری باید از قندهای خانواده نشاسته باشد که به مدت طولانی تر در بدن می مانند و حدود 15 درصد پروتئین بویژه در شام و حدود 20 درصد چربی بویژه در سحری مصرف شود.
مختصری نان، پنیر، گردو، شیر و خرما همراه با میوه و سبزیجات، مهم ترین و بهترین غذاهایی هستند که برای وعده افطار توصیه می شود که بهتر است از شیرینی طبیعی مانند خرما، کشمش یا انجیر همراه با یک فنجان آب گرم، شیر گرم یا چای کمرنگ استفاده شود.
وعده غذایی افطار باید سبک و زود هضم و در عین حال پرکالری باشد. استفاده از یک پیاله آش رقیق یا سوپ سبزیجات و حتی شیربرنج و حلیم بلامانع است. البته اگر به اندازه کافی و نه خیلی زیاد مورد استفاده قرار بگیرد. ورزشکاران اگر به این توصیه های غذایی برای افطار عمل کنند می توانند براحتی و البته پس از استراحتی یک و نیم تا دو ساعته بعد از افطار، به تمرینات حرفه ای خود مشغول شوند.
برای رژیم غذایی سحر باید مواد غذایی پروتئین دار مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و حبوبات مورد استفاده قرار بگیرد. البته غذاهای نشاسته ای مانند برنج، سیب زمینی، نان و ماکارونی هم نباید فراموش شود . مصرف آب نیز بین افطار و سحر بسیار ضرورت دارد.



ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
ماه, ورزش, بهترین, رمضان, زمان


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 01:20 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.