صفحه اصلی - فروم پرشین سون


بازگشت   PersianSeven Forums > موضوعات عمومی | PersianSeven General > اتومبیل - موتور سیکلت و تیونینگ > اتومبيل های داخلی
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 6 روز پیش   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار reza._y
 
تاريخ عضويت: Feb 2019
پست ها: 42
تشكرها (از ديگران): 4
تشكر شده 6 بار در 5 پست
چوق: 8,322
فعاليت Longevity
7/20 0/20
Today پست ها
sssssss42

عکسهای خریداری شده
پيش فرض نقش آئرودینامیک در کاهش سوخت اتومبیل

ھمانطور که مشخص است کلیه خودروھا در ھوا که یک سیال است حرکت می کنند. از این رو با شکل گیری لایه ھیدرودینامیکی بر روی بدنه خودرو نیروی درگ بر روی خودرو اثر می گذارد حال اگر این نیرو را به ھرصورتی به مقدار حداقل و بھینه رساند .می توان تا حد قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت صرفه جویی کرد و بنابراین تا حد زیادی از تولید آلاینده ھا و به خصوص گاز دی اکسید کربن جلوگیری می شود . حرکت در جھت بھینه سازی بدنه ١٩٧۵ با جھش در مصرف سوخت خودرو ھای بین نسل تولیدی دھه ١٩۶٠ و١٩٧٠ آغاز گردید. در این خودرو ھا مصرف بنزین افزایش چشمگیری نشان می داد که علت آن ساخت خودروھایی با سطح جلوی عمودی و وسیع، قسمت عقبی بریده شده شبیه فرم اتومبیل پیکان بود. در این خودرو ھا به علت وجود نقطه جدایش در قسمت انتھایی نیروی درگ بالایی بوجود می آمد. راه حل مناسبی که برای رفع این نقیصه پیشنھاد شداضافه کردن قسمتی به ناحیه انتھایی و ایجاد فرم دئکی شکل بود .
در سال ١٩٧۵ پروفسور (آلبرتومورلی)طرحی برای بدنه ایده آل آیرودینامیک و قابل ساخت ارائه داد. ویژگیھای اصلی چنین طرحھایی عبارتند از تلاش جھت دستیابی به نیروی بالا برنده در حد صفر و نیز نیروی درگ بسیارپایین که در نتیجه پایداری اتومبیل و کنترل بر توزیع نیروھای محوری افزایش می یابد .البته طرحھای آیرودینامیک ضعفھایی ھم دارند که از جمله آنھا تأثیر بادھای جانبی بر روی عملکرد خودرو است که بیشتر از آن چیزی است که مورد انتظار است و نیز انحراف جانبی خودرو تاثیر شدیدی بر پایداری خودرو می گذارد.
البته طرح پیشنھادی پرفسور مورلی در قسمت آیرودینامیک بسیار تاثیر گذار بود. و نمای جانبی، بسیاری از خودروھای کم مصرف و نیز خودروھای اسپرتی که در سرعت ھای بالا نیروی درگ مشکلی اساسی بود. شبیه فرم ایده ال پرفسور مورلی است. خودروھای کم مصرف مانند ھوندای ھیبریدی اینسانت، پروژه EV1 جنرال موتورجانبی کاملاً آیرودینامیکی دارند.طرحھای آیرودینامیک اغلب زیباتر و از لحاظ ایمنی ھم برتری بر خودروھایی با طرحھای قدیمی دارند . در خودروھای آیرودینامیک ارتفاع در پوش موتور کاھش یافته و سطح شیشه جلوی راننده افزایش یافته پس راننده کنترل بھتری دارد. و دید بھتری نسبت به اطراف دارد.


reza._y آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
نقش, کاهش, آئرودینامیک, اتومبیل, سوخت


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 10:30 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.