صفحه اصلی - فروم پرشین سون


بازگشت   PersianSeven Forums > سخت افزار, نرم افزار و برنامه نویسی | Web Design & Programming > گفتگو و آموزش گرافیک
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی یک هفته پیش   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار graphiccity
 
تاريخ عضويت: Mar 2019
پست ها: 1
تشكرها (از ديگران): 0
تشكر شده 0 بار در 0 پست
چوق: 849
فعاليت Longevity
1/20 0/20
Today پست ها
ssssssss1

عکسهای خریداری شده
پيش فرض طراحی لوگو

لوگو که با نام های دیگری همچون سمبل ، آرم ، نماد ، نشان نیز مورد استفاده قرار میگیرد ، نشانه و مشخصه یک برند میباشد که باید منحصر به فرد باشد و یک عضو جدانشدنی در بخش برندسازی میباشد و لازمه ی هر کسب و کار کوچک یا کسب و کارهای بزرگتر ، شرکت ها یا سازمان ها میباشد. نقطه قوت هر لوگو ، میزان جذب طرح و نماد و موشوع برند در ذهن بیننده میباشد که در عین منحصربه فرد بودن ، لوگو باید موضوع و مشخصات برند را نیز عنوان کند. در حقیقت هویت بصری برند و محصولات سازمان و شرکت ها با لوگو معرفی میشوند. برای طراحی لوگو مناسب باید با انواع لونو و سبک هایی که در طراحی لوگو استفاده میشود ، آشنا باشید. هر یک از سبک های طراحی لوگو کاربردهای خاص خود را دارند و نمیتوان از هر یک در طراحی هر لوگویی استفاده کردو باید با استانداردهای هر یک از سبک ها آشنا شوید.

ویژگی لوگو خوب
هنگامی که قصد انتخاب و طراحی لوگو برای کسب و کار و برند خود هستید باید به نکاتی توجه داشته باشید که این نکات در کنار خلاقیت و زیبایی باید در طرح لوگو شما وجود داشته باشد و یک لوگو باید استانداردهای زیر را داشته باشد.

1. مفهوم برند و کسب و کار باید در یک نگاه توسط بیننده مفهوم شود و خصوصیات و مشخصات برند باید در طرح لوگو مشهود باشد. استفاده از نام برند بستگی به نوع و تکنیک طراحی لوگو بستگی دارد ولی به کار بردن نام برند به معروف کردن لوگو کمک می کند.

2. لوگو باید در قابلیت استفاده در سایزهای مختلف را داشته باشد و به صورت کاملاً لایه باز طراحی شده باشد. ممکن است شما بخواهید از لوگو در تصاویر مختلف و در سایزهای مختلف بهره ببرید پس باید لوگوی شما نیز به گونه ای طراحی شده باشد که در سایز های مختلف دچار افت کیفیت نشود.

3.در طراحی لوگو خلاقیت و سلیقه در نظرات و ایده های صاحب برند اهمیت بالایی دارد اما لزوم اجرای آنها درصورتی امکان پذیر است که با استانداردهای طراحی لوگو منافاتی نداشته باشد.

4. لوگو باید ماندگار و پایا باشد. لوگو نشان برند و سازمان شما است و نمیتوانید هر زمانی که بخواهید ، آن را تغییر دهید پس باید یک لوگو را برای عمر برند خود در نظر داشته باشید ؛ تغییر بیش از اندازه لوگو ، باعث عدم اطمینان بیننده و مشتری شما میشود.

5. لوگو باید ساده باشد. لوگو در عین حال که باید ویژگی برند و سازمان را شامل شود و مشخصات آن را به بیننده انتقال دهد ، نباید خیلی شلوغ و پیچیده به نظر برسد. لوگو باید تفکرات ساده برند برای بیننده باشد.

6. لوگو باید و باید منحصربه فرد باشد. تکراری بودن لوگو و تقلید کردن از یک لوگوی معروف و معتبر اصلاً کمکی به برند شما نخواهد کرد و باعث محبوبیت و معروفیت شما نمیشود و حتی اگر هم به معروفیت برسد ، برند شما را با نام و لوگو آن برند معروفی که تقلید کرده اید میشناسند و این برندسازی شما را نابود میکند.

7. رنگ لوگو باید با دقت توسط طراح گرافیک انتخاب شود. لوگو باید براساس یک تم رنگی خاصی طراحی شود و استفاده از رنگ های بیش از اندازه برای هر لوگویی مناسب نیست باید براسا تئوری رنگ انتخاب شود. لوگو خوب لوگویی است که قابلیت طراحی و استفاده به صورت سیاه سفید یا تک رنگ و به صورت رنگی را داشته باشد. لوگو باید خوش ترکیب باشد و ترکیب رنگ های درستی به کاربرده شود.

8. لوگو باید برای عموم مردم قابل فهم باشد و مفهوم لوگو قابل درک باشد. در صورتی که هدف ، کسب و کارهای بزرگی میباشد باید جنبه های بین المللی لوگو را نیز درنظر گرفت و قابل فهم بودن آن در استفاده از زبان و ملیت های گوناگون را نیز باید توجه داشته باشید.

انواع لوگو

لوگوتایپ

نمونه ای از سبک و تکنیک طراحی لوگو میباشد که مشخصه اصلی آن استفاده از کلمات در طرح لوگو میباشد ، حداکثر کلماتی که در این نوع طراحی استفاده میشود سه کلمه میباشد که معمولاً هم نام برند ، سازمان یا شرکت موردنظر میباشد. در این طراحی هیچگونه تصویری یافت نمیشود و لوگو بر اساس کلمات طراحی میشود. نحوه چینیش کلمات و تعیین رنگ و سایز متون اهمیت بسیاری خواهد داشت. لوگو تایپ یا لوگو نوشتاری مورد استفاده اکثر سازمان ها و شرکت ها میباشد و لوگو شرکت های سونی ، سامسونگ ، فیسبوک نیز از این نمونه میباشد.

مونوگرام

مونوگرام سبکی از طراحی لوگو میباشد که محور اصلی طراحی آن ، استفاده از حرف میباشد و تقریباً شبیه به لوگو تایپ میباشد اما در لوگو تایپ از کلمات استفاده میشد اما در مونوگرام لوگو از حرف تسکیل میشود و در این نمونه هم از تصویر و آیکونی استفاده نمیشود. عموماً مونوگرام برای برندها و موسسات و شرکت هایی مناسب است که یا نام های طولانی دارند و قصد دارند از علائم اختصاری در لوگو خود استفاده کنند. حداکثر تعداد حروفی که در لوگوهایی با این سبک دیده شده ، دو تا سه حرف میباشد. لوگو شرکت HP و شرکت LG از نوع مونوگرام هستند.

لوگو تصویری

لوگو تصویری یا به اصطلاح پیکتوگرام ، به لوگوهایی گفته میشود که در طراحی آن از نمادهای بصری ، تصاویر و آیکون ها استفاده شده باشد. برخلاف دو حالت قبلی یعنی لوگوتایپ و مونوگرام ، در طراحی پیکتوگرام از حرف یا کلمه استفاده نمیشود و مفهوم برند فقط باید با طراحی تصاویر و اشکال قابل تشخیص باشد. البته در حالت تخصصی لفظ پیکتوگرام با لوگوهای تصویری با هم متفاوت میباشد زیرا پیکتوگرام عموماً به طرح هایی همچون آیکون که معنی عمومی دارند گفته میشود. نمونه های لوگو تصویری میتوان به لوگو اپل ، توئیتر ، بنز اشاره کرد.


ثبت نام و کسب امتیاز
__________________
انجمن طراحی گرافیک گراف30تی کلیه خدمات طراحی گرافیک ، موشن گرافیک و طراحی لوگو و آموزش انواع نرم افزارهای گرافیکی فتوشاپ و ایلوستریتور از مبتدی تا حرفه ای

آخرین ویرایش توسط Hamed.Hamishe Abi در 6 روز پیش
graphiccity آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
فتوشاپ, لوگو, گرافیک, طراحی, طراحی لوگو


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 10:58 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.