صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن پزشکی > چاقی و لاغری
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 08-12-2018   #1 (لينک اين پست)
معاونت سایت
 
آواتار فرنوش
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: اصفهان
سن: 22
اسم واقعی: یلدا
پست ها: 48,261
تشكرها (از ديگران): 24,778
تشكر شده 18,958 بار در 11,251 پست
چوق (ثروتمند شماره 3): 32,242,825
پاداش داده شده 1,530 مرتبه
تاکنون 1,172 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 593 مرتبه
فعاليت Longevity
0/20 9/20
Today پست ها
ssss48261

ويترين جوايز


عکسهای خریداری شده
پرسپولیس تهران چلسی پرسپولیس تهران
New.s 9 حقیقت علمی ورزشی برای کم کردن وزن

بهترین راه‌ِحل استفاده از نکات کلیدی و علمی است که دانشمندان هم به کاربردی‌بودنِ این استراتژی‌ها ایمان آورده‌اند. در ادامه ۹ نکته کلیدی برای کاهش وزن و کاهش چربی شکم را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با سرعت بیشتری به هدفتان یعنی لاغری برسید. (شگردهای کاهش وزن سریع که واقعا جواب می‌دهد!) ۱ بدنتان را قبل از غذا آب‌بندی کنید


همیشه محققان و دانشمندان به این نکته تأکید داشته‌اند که یکی از راهکارهای رسیدن به کاهش وزن، نوشیدن آب است! بله، اثر آب بر کاهش وزن، حقیقت محض است. با نوشیدن آب، تا یک ساعت بعد حدوداً ۲۴ تا ۳۰ درصد متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت که این یعنی کالری‌سوزی‌تان تا یک ساعت بیشتر خواهد شد.
یکی دیگر از اثرات معجزه‌آسای آب این است که با نوشیدن یک لیوان آب، یک ساعت قبل از غذا، میزان اشتها کمتر شده و در طولانی‌مدت شاهد ۴۴ درصد کاهش وزن بیشتر خواهید بود.
۲ صبحانه‌تان را از مرغ‌ها بخواهید


قطعاً می‌دانید که خوردنِ یک تخم‌مرغِ کامل، چقدر برایتان خاصیت دارد، اما آیا می‌دانستید که باعث کاهش وزنتان هم می‌شود؟ برطبق تحقیقات، جایگزین‌کردنِ صبحانه غلات کامل با تخم‌مرغِ کامل، باعث می‌شود تا ظرف ۳۶ ساعت، تعداد کالری کمتری میل کنید و این یعنی کاهش وزن و چربی شکم، که خبر بسیار فوق‌العاده‌ای است. (بهترین صبحانه برای کاهش وزن)
نکته: اگر به هر دلیلی تخم‌مرغ برایتان ضرر دارد، می‌توانید پروتئین‌های باکیفیت دیگری را جایگزین آن کنید. (عضله‌سازی با تخم‌مرغ)
۳ به جمع هوازی‌ها بپیوندید


انجام تمرینات ایروبیک یا همان هوازی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سوزاندن کالری‌های اضافی انجام دهید. علم نیز تأثیر ورزش و تمرینات هوازی بر کاهش چربیِ شکم را تأیید کرده است. این تمرینات به قدری قوی و تأثیرگذار است که حتی با انجام آن می‌توانید به جنگ چربی‌هایِ داخلیِ بدن، مثل چربی‌های ذخیره شده در اطراف قلب و کلیه‌ها بروید! (کدام ورزش‌های هوازی بیشترین کالری‌سوزی را دارند؟)
۴ وزنه به‌دست شوید

یکی از تأثیرات منفی رژیم غذایی بدون ورزش، از دست‌دادن عضلات و شُلی و افتادگیِ پوست بدن است. اگر می‌خواهید دچار چنین مشکلاتی نشوید و هرچه سریع‌تر به هدفتان یعنی کاهش چربی‌های شکمی برسید، بهتر است به سراغ دمبل بروید و وزنه بزنید؛ زیرا با این کار، هم از عضلاتتان محافظت کرده‌اید و هم متابولیسم بدنتان بالا خواهد رفت. اگر می‌خواهید در کنار کاهش وزن، زیبا و خوشتیپ هم بشوید. باید به سراغ تمرینات قدرتی یا همان تمرین با وزنه بروید. (تمریناتم را با وزنه چند کیلویی شروع کنم؟)
۵ لاک‌پشتی غذا بخورید

پیام سیر شدن شما توسط مغزتان صادر می‌شود؛ در نتیجه با کاهش سرعتِ جویدنِ غذا، مغزتان زودتر دستور سیری شما را صادر می‌کند، به همین سادگی! با این راه‌ِحل علمی، شما کالری کمتری دریافت کرده و به طرز باور نکردنی‌ای لاغر خواهید شد. (توصیه لاغری فردی که قبلاً چاق بوده)
۶ زندگی‌تان را فلفلی کنید


فلفل و غذاهای تند، حاویِ کپسایسین یا کاپسی سین (Capsaicin) است، علت اصلی تند بودن فلفل همین ماده است. با خوردن این کپسایسین‌ها متابولیسم بدنتان بیشتر شده و اشتهایتان کمتر خواهد شد. این نکته کلیدی و مفید برای کاهش چربیِ شکم، هم علمی و هم بسیار خوشمزه و محبوب است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید. (سس تند و اتفاقاتی که بعد از خوردنِ آن می‌افتد!)
۷ بعد از شام تمیزکاری کنید

بعد از صرف شام (حتی اگر ساعت ۸ شب هم شامتان را میل کردید) به‌سراغ نخ دندان و مسواک بروید. این کار کاملاً منطقی و ثابت شده است که بعد از مسواک‌زدن، دیگر سراغ یخچال نخواهید رفت. چه کسی حوصله مسواک‌زدن دوباره را دارد؟!
۸ تمرین حساب و کتاب

حتماً این جمله را شنیده‌اید که به حسابتان رسیدگی کنید، قبل از اینکه به حسابتان رسیدگی کنند! این نکته در مورد کاهش وزن هم کاملاً صدق می‌کند. یکی از نکات کلیدی برای کاهش وزن، شمردن کالریِ مصرفی است. به‌سراغ ماشین حساب و دفترچه یادداشت بروید و سعی کنید کالری‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید را محاسبه کرده و در آخر شب حساب و کتاب کنید و ببینید چه کرده‌اید. با این شیوه، علاوه‌بر کاهش کالریِ مصرفیِ شما، هرروز سعی می‌کنید که رژیم غذایی‌تان را رقابتی‌تر از روز قبل، رعایت کنید. (چگونه کالری برنج را نصف کنیم؟)
۹ از ظرف غذای کودک استفاده کنید


یکی از راهکارهای علمی و عملی برای کاهش کالریِ مصرفی استفاده از بشقاب و ظرف‌های کوچکتر است. مطمئن باشید که این کار، به صورت اتوماتیک اشتهایتان را کاهش خواهد داد. استفاده از ظرف‌های غذا و قاشق غذای کودکان یکی از تکنیک‌هایِ عجیب غریب، ولی کاربردی است.


ثبت نام و کسب امتیاز
__________________
صبح زود جارچی راه می افتاد و بیخود فریاد می کشید مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!
اما کسی که مزد نمی گرفت کسی بود که کار کرده بود.

صادق هدایت
فرنوش آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
9, ورزشی, وزن, کم, کردن, حقیقت, علمی


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال



زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 10:52 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.