صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن پزشکی > چاقی و لاغری
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما

تبلیغات برای اعضاء سایت نمایش داده نمی شود (برای عضویت کلیک کنید)








irantrack irantrack

irantrack persianseven

ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 4 روز پیش   #1 (لينک اين پست)
معاونت سایت
 
آواتار فرنوش
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: اصفهان
سن: 22
اسم واقعی: یلدا
پست ها: 48,063
تشكرها (از ديگران): 24,736
تشكر شده 18,931 بار در 11,228 پست
چوق (ثروتمند شماره 3): 31,937,772
پاداش داده شده 1,522 مرتبه
تاکنون 1,172 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 589 مرتبه
فعاليت Longevity
1/20 9/20
Today پست ها
ssss48063

ويترين جوايز


عکسهای خریداری شده
پرسپولیس تهران چلسی پرسپولیس تهران
New.s چرا باید سیب را جزو میان وعده های خود انتخاب کنیم؟

آیا تا به‌حال درباره عضله‌ساز بودنِ سیب چیزی شنیده‌اید؟ حتماً شما هم بارها از افراد مختلف شنیده‌اید که با خوردنِ یک سیب در روز دیگر هیچ نیازی به دکتر نخواهید داشت، زیرا سیب سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، اما آیا عضله‌ساز و حاوی پروتئین هم هست؟ در حقیقت یک سیب متوسط فقط نصف گرم پروتئین دارد. اگر بخواهیم براساس پروتئینِ موجود در سیب قضاوت کنیم، این میوه هیچ تأثیری در هایپرتروفی عضلانی (عضله‌سازی) نباید داشته باشد. پس چطور می‌توانیم از سیب توقع هایپرتروفی داشته باشیم؟ (هایپرتروفی چیست؟)
آیا سیب آنابولیک است؟
دانشمندان، حدود سه سال، به دنبال منبعی طبیعی برای جلوگیری از تحلیل عضلانی بودند. همان‌طورکه می‌دانید یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود سالمندان برای مدت طولانی روی تخت بستری شوند، از دست رفتن عضلات و قدرت بدنی آن‌ها است. با بالا رفتن سن فرد و یا بستری‌شدن او، احتمال بسیار زیاد ورزش را به کلی کنار خواهد گذاشت که نتیجه آن آتروفی و تحلیل عضلات است. در حین همین بررسی‌ها، محققان متوجه شدند که اسید اورسولیک یکی از ترکیبات معجزه‌آسایی است که باید به دنبال آن باشند، زیرا ژن‌های فعال‌کننده سنتز پروتئین عضلات را فعال می‌نمود و این یعنی دقیقاً همان چیزی که به دنبال آن بودند.
محققان به همین بسنده نکرده و آزمایش روی حیوانات را آغاز کردند. در طول این آزمایش آن‌ها به صورت منظم در طی پنج هفته این ترکیب شگفت‌انگیز (اسید اورسولیک) را از طریق وعده‌های غذایی در اختیار موش‌ها قرار دادند. جالب اینجاست که نتیجه تحقیق نشان می‌داد که عضلاتشان بزرگ‌تر شده بود، یعنی به هایپرتروفی رسیده بودند!
این در حالی است که تنها زمانی عضلات رشد می‌کنند که پیام‌‌رسانی به نام mTOR در بدن فعال شده باشد. از طرفی نتیجه این تحقیق نشان می‌داد که مصرف اسید اورسولیک باعث گسترده‌تر شدنِ فعالیت پیام‌رسانی mTOR بعد از تمرینات قدرتی می‌شد. بنابراین عضلات در حضور اسید اورسولیک تلاش بیشتری برای ساخت بافت‌های عضلانی جدید خواهند داشت. بنابراین اسید اورسولیک دو نقش در بدن ایفا می‌کند، اول اینکه جلوی آتروفی عضلانی (تحلیل رفتن عضلات) را می‌گیرد و سپس سبب فعالی‌سازیِ پیام‌رسانی mTOR می‌شود.
نکته: اسید اورسولیک با افزایش IGF-1 (هورمون رشد تولید شده توسط کبد) پیام‌رسانی mTOR را فعال می‌کند. یعنی برطبق مطالعه‌ای در همین مورد که روی نمونه‌های انسانی صورت گرفت، مصرف روزی ۳ بار ۱۵۰ گرم اسید اورسولیک و انجام تمرینات قدرتی، باعث افزایش فاکتور رشد IGF-1 در بدن فرد می‌شد. بنابراین هرچیزی که موجب افزایش ترشح IGF-1 در بدن شود تأثیر آنابولیک روی بافت عضلانی خواهد داشت.
سیب و اسید اورسولیک
ماده اسید اورسولیک را می‌توان در مقادیر مختلف در گیاهان متفاوت یافت. خب خبر بدی برای کسانی‌که همیشه سیب را پوست می‌کندند داریم، بیشترین قسمت اسید ارسولیک داخل همین پوسته روی سیب است، اما بازهم این مقدار آن‌چنان زیاد نیست که بخواهد منجر به عضله‌سازی شود. به‌طور تقریبی اگر بخواهید از فواید سنتز پروتئین عضلانی سیب بهره‌مند شوید، باید ۱۱ سیب را با پوست بخورید تا به این نتیجه برسید.
البته می‌توانید مکمل‌های اسید ارسولیک با دوز بالا را از داروخانه‌ها تهیه کنید، اما متأسفانه هنوز هیچ تحقیقی در مورد اثر این مکمل در طولانی مدت انجام نشده است، اما می‌دانیم که مصرف این ماده نه‌تنها جلوی تحلیل عضلات را در سنین بالا می‌گیرد، بلکه تراکم استخوانی را نیز افزایش می‌دهد. . (شگفت‌انگیزترین ماده غذایی برای عضله‌سازی)
در هر صورت سیب بخورید
در این مقاله متوجه شدیم که خوردن یک یا دو سیب در روز تأثیر چندان زیادی بر عضله‌سازی نخواهد داشت، اما فیبر حلال زیادی را دریافت می‌کنید که جلوی جذب کلسترول و چربی را می‌‌گیرد.
همچنین با مصرف سیب، ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام فلانوئیدها را دریافت خواهید کرد که اثر شگفت‌انگیزی در کاهش التهابات دارد. یادتان باشد، بسیاری از بیماری‌ها ناشی از التهابات درمان‌نشده داخل بدن ماست. تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه سیب ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، سرطان و حتی آلزایمر دارد. طبق مطالعات آزمایشگاهی مصرف عصاره و آب سیب حتی از رشد سلول‌های سرطانی هم جلوگیری می‌کند که این در نوع خود شگفت‌انگیز است.
در چندین مورد نیز، مصرف منظم سیب ارتباط مستقیمی با بهبود علائم آسم داشت؛ علاوه‌بر این قند طبیعی موجود در سیب، از بالا رفتن یک‌باره قند خون جلوگیری کرده و سرشار از فیبر و پلی فنول (کاهش دهنده قند خون) است.
جملات پایانی
سیب میوه بسیار پیچیده‌ای است که هر روز محققان بیشتر به شگفتی‌های این میوه پی می‌برند. در مورد عضله‌ساز بودن این میوه و نتیجه تحقیقات نیز، فقط با مصرف ۱۱ عدد سیب با پوست به هدفتان یعنی عضله‌سازی دست خواهید یافت، اما فیبر بالا و مواد مغذی موجود در آن برای رفتن سراغ این میوه بهشتی کافی است. بنابراین یادتان باشد که سری بعدی که قصد خوردن میان‌وعده‌ای را داشتید، سیب را انتخاب کنید.


ثبت نام و کسب امتیاز
__________________
صبح زود جارچی راه می افتاد و بیخود فریاد می کشید مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!
اما کسی که مزد نمی گرفت کسی بود که کار کرده بود.

صادق هدایت
فرنوش آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
میان, وعده, کنیم؟, انتخاب, باید, جزو, خود, سیب


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال



زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 06:09 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.