صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن پزشکی > چاقی و لاغری
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 08-12-2018   #1 (لينک اين پست)
معاونت سایت
 
آواتار فرنوش
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: اصفهان
سن: 22
اسم واقعی: یلدا
پست ها: 48,261
تشكرها (از ديگران): 24,778
تشكر شده 18,958 بار در 11,251 پست
چوق (ثروتمند شماره 3): 32,242,825
پاداش داده شده 1,530 مرتبه
تاکنون 1,172 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 593 مرتبه
فعاليت Longevity
0/20 9/20
Today پست ها
ssss48261

ويترين جوايز


عکسهای خریداری شده
پرسپولیس تهران چلسی پرسپولیس تهران
New.s نوشیدنی پروتنئینی ، عضو جدانشدنی ورزش

امکان ندارد که در منوی کافی‌شاپ‌ها صفحه‌ای به انواع شیک اختصاص داده نشده باشد. شیک‌ها طرفداران زیادی دارند، این نوشیدنیِ خوشمزه، گونه‌ای نوشیدنیِ شیرینِ خنک است که معمولاً از شیر، بستنی، طعم‌دهنده‌ها یا شیرین‌کننده‌هایی مانند کارامل، سس شکلات یا شهد میوه درست می‌شود. حال اگر ورزشکار باشید حتماً اسم شیک پروتئین به گوشتان خورده است. شیک پروتئین نوعی نوشیدنی‌ است که از ترکیب پودر پروتئینی با آب درست می‌شود. شاید در نگاه اول به نظر برسد که شیک پروتئینی، فقط نقش مکمل ورزشی دارد، البته بهترین حالت این است که با خوردن همین شیک کاهش وزن هم داشته باشید، اما چگونه و با چه روشی؟ در ابتدا لازم است که کمی در مورد اهمیت و فواید پروتئین بدانیم (راهنمای مبتدیان برای استفاده از پودرهای پروتئینی).
فواید پروتئین بعد از ورزش
پروتئین بخش ضروری یک رژیم غذاییِ سالم است. آمینو اسیدِ موجود در پروتئین، نقش مهمی در تولید و بازسازی بافت‌های بدن دارد. هر فرد بالغ به‌طور معمول، روزانه باید بین ۵۰ تا ۱۷۵ گرم پروتئین مصرف کند. اگر ورزش می‌کنید، بدن شما بیشتر از این میزان به پروتئین نیاز دارد. (چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟)
پروتئین بعد از ورزش فواید بسیار زیادی برای ورزشکاران دارد؛ مثلاً به عضله‌سازی بعد از تمرین کمک می‌کند و باعث می‌شود که احساس گرسنگی نکنید. جالب اینجاست که مطالعات نشان داده پروتئین، علاوه‌بر این‌ها می‌تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک زیادی کند. بنابراین اگر می‌خواهید با هدف کاهش وزن پروتئین مصرف کنید، باید میزان پروتئین مصرفی‌تان ۰٫۵۴ تا ۰٫۶۸ گرم به ازای هرکیلو وزن بدن باشد؛ به‌عنوان مثال یک خانم ۷۲ کیلویی برای اینکه به هدف کاهش وزن برسد، باید ۸۶٫۴ تا ۱۰۸٫۸ گرم پروتئین مصرف کند. (بعد از ورزش چقدر پروتئین مصرف کنم؟)
حال اگر شیک پروتئینی‌تان را درست انتخاب کنید، بدون شک در رسیدن به هدفتان کمک خواهد کرد؛ اگر هم در انتخاب همین شیک پروتئینی دقت نکنید، به کلی جلوی پیشرفت شما گرفته خواهد شد. به خاطر اهمیت این موضوع، گروه فیتامین تصمیم گرفته تا از متخصص تغذیه در مورد نحوه استفاده و تهیه بهترین شیک پروتئینی برای لاغری و کاهش وزن سؤال کند و پاسخ آن را در اختیار شما قرار دهد. (آیا پروتئین وی باعث کاهش وزن می‌شود؟)
چگونه بهترین پودر پروتئینی را انتخاب کنیم؟
وقتی وارد فروشگاه یا داروخانه می‌شویم، کافی است از متصدیِ آنجا تقاضای پودر پروتئینی کنیم، در این هنگام سیلی از مارک‌ها و برندهای شناخته و ناشناخته به شما معرفی خواهد شد. این در حالی است که بعضی از این پودرهایِ پروتئینیِ پیشنهادی، سرشار از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است و نه‌تنها به کاهش وزن شما کمکی نمی‌کند، بلکه روز به‌روز چاق‌ترتان هم می‌کند. به همین خاطر، پزشکانِ تغذیه توصیه می‌کنند که حتماً در هنگام تهیه پودر پروتئینی، همه حواستان به محتویات این پودرها باشد و تمام اطلاعات تغذیه‌ایِ درج‌شده روی بسته‌بندی را به دقت مطالعه و بررسی کنید (پروتئین مخصوص خودتان را انتخاب کنید).
برای کاهش وزن، پودر پروتئینی‌ای تهیه کنید که حاوی شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی نباشد. همچنین از خرید پودرهای پروتئینیِ حاوی طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ها بپرهیزید. پودر پروتئینِ نخود، وی، کلاژن پپتید و پروتئینِ برنج قهوه‌ای پیشنهادهای بسیار فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری استفاده کنید. یادتان باشد که هرچقدر محتویات داخل پودرهای پروتئینی کمتر باشد، قطعاً پودر پروتئینی بهتری نیز خواهد بود. (چگونه پروتئین، به کاهش وزن کمک می‌کند؟)

برای کاهش وزن و عضله‌سازی چه زمانی شیک پروتئینی بخورم؟
در صورتی‌که فقط بخواهید عضله‌سازی کنید و کمی وزن و حجم بگیرید و تصمیمی برای کاهش وزن نداشته باشید، بهتر است شیک پروتئینی را بلافاصله بعد از تمرین و در کنار دیگر وعده‌های غذایی‌تان میل کنید، اما زمان خوردنِ شیک برای افرادی‌که سخت به دنبال کاهش وزن هستند کمی متفاوت است.
اگر همیشه عادت داشتید در هنگام گرسنگی‌ چیپس یا کلوچه بخورید، پیشنهاد می‌کنیم شیک پروتئینی را جایگزین این میان‌وعده‌ها کنید؛ بی‌شک خاصیت شیک پروتئینی بسیار بیشتر از این اقسام میان‌وعده‌هاست. با جایگزین‌کردنِ شیک پروتئینی با میان‌وعده سالم، مسیر رسیدنتان به کاهش وزن هموارتر خواهد شد، زیرا خاصیت سیرکنندگیِ شیک پروتئینی فوق‌العاده است و دیگر در طول روز کمتر ریزه‌خوری خواهید کرد (۱۲ غذای خوشمزه با بیشترین پروتئین و کمترین چربی).
البته ناگفته نماند که در هر صورت باید حواستان به قانونِ کم‌کردنِ کالری برای کاهش وزن باشد. اگر بخواهید بعد از هربار ورزش شیک پروتئینی بنوشید و میان‌وعده‌ها و وعده‌های اصلی‌تان هم به قوت خود باقی بماند، بدون شک روزی هزاران کالری اضافه دریافت خواهید کرد؛ در نتیجه روند کاهش وزنتان به کلی متوقف خواهد شد. فقط حواستان به میزان کالری‌ها باشد تا از میزان کالریِ مورد نیازتان در طول روز فراتر نرفته و حتی کمتر از این میزان باشد. (با این شیرینی‌‌های کم‌کالری ورزشکار بمانید!)
آیا بهتر نیست به جای یکی از وعده‌های غذایی‌ام شیک پروتئینی بخورم؟
به گفته کارشناسان تغذیه، خوردن شیک پروتئین به جای وعده غذایی، پیشنهاد بدی نیست، اما شیک‌های پروتئینی به قدری خاصیت سیرکنندگی ندارند که بخواهند به کلی جای وعده غذاییِ اصلی را بگیرند. در نتیجه شیک پروتئین به تنهایی می‌تواند جایگزینی مفید برای میان‌وعده‌تان باشد.
در اینجا راه‌ِحلی وجود دارد که می‌توانید شیک پروتئینی را به یک وعده اصلی مانند ناهار تبدیل کنید؛ برای این کار کافی است به شیک، سبزیجات و میوه اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا برای مدت زمان طولانی‌تری سیر بمانید، ولی یادتان باشد که شیک پروتئینی نمی‌تواند به کلی جایگزینِ وعده غذاییِ اصلی مثل ناهار یا شام شود، اما اگر ورزشکار هستید و اصلاً اهل صبحانه‌خوردن نیستید، شیک پروتئین برایتان فوق‌العاده خواهد بود؛ زیرا ورزشکاران برای عضله‌سازی نیاز به پروتئین دارند. شما می‌توانید قبل از رفتن به باشگاه با یکی از این شیک‌های پروتئینی، انرژی و پروتئین مورد نیازتان را تأمین کنید. (توصیه‌های تغذیه‌ای فیتامین برای قوی‌ترشدن)
چه چیزی به شیک پروتئینی اضافه کنیم؟
اگر بخواهید به شیک پروتئینی‌تان فقط آب اضافه کنید، علاوه‌بر اینکه میکس جالبی نخواهد شد، باعث می‌شود تا مواد مغذی مورد نیاز به بدنتان نرسد. پیشنهاد می‌کنیم پودر پروتئینی‌تان را با یک فنجان توت‌فرنگیِ یخ‌زده، سبزیجات (اسفناج یا کلم بروکلی) و یا شیر بادام ترکیب کنید. البته اضافه‌کردنِ کره بادام‌زمینی، دانه چیا، تخم کتان یا روغن نارگیلِ شیرین‌نشده نیز فوق‌العاده خواهد بود.


ثبت نام و کسب امتیاز
__________________
صبح زود جارچی راه می افتاد و بیخود فریاد می کشید مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!
اما کسی که مزد نمی گرفت کسی بود که کار کرده بود.

صادق هدایت
فرنوش آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
نوشیدنی, ورزش, پروتنئینی, ،, جدانشدنی, عضو


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال



زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 09:17 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.