صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > اینترنت و شبکه | Internet > شبکه و اینترنت > کسب درآمد از اینترنت
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما

تبلیغات برای اعضاء سایت نمایش داده نمی شود (برای عضویت کلیک کنید)








irantrack irantrack

irantrack persianseven

ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 04-16-2018   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار moshaver-moshaver
 
تاريخ عضويت: Apr 2018
پست ها: 3
تشكرها (از ديگران): 0
تشكر شده 0 بار در 0 پست
چوق: 2,745
فعاليت Longevity
0/20 1/20
Today پست ها
ssssssss3

عکسهای خریداری شده
پيش فرض ویژگی های یک مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق

مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرکتها برای استفاده از روش نوین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ به شخصی آگاه و خلاق تحت عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ جهت بهره مندی از مزایای این روش نیازمندند. شغل دیجیتال مارکتینگ برای افرادی که در این زمینه تحصیل کرده اند بسیار پرتقاضا است. اما تعداد افرادی که دانش و تجربه لازم را در زمینه بازاریابی اینترنتی در ایران دارند بسیار محدود است. لذا انتخاب فردی آگاه و توانا از مهم ترین نکات پیش از آغاز دیجیتال مارکتینگ است. بهره مندی از خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپین‌های دیجیتال جهت تعامل، اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان از مهم ترین ویژگی های یک مدیر موفق در دیجیتال مارکتینگ است.
با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ از مجموع مولفه های گوناگون ساخته شده است، کارشناس بازاریابی دیجیتال مسئولیت طراحی استراتژی های کاربردی برای اعضای تیم خود و کنترل اجرای راهکارهای طراحی شده را به عهده دارد.
دانش عمیق در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، از جمله مهم ترین مهارت های یک متخصص و مدیر دیجیتال مارکتینگ است. در صورت عدم شناخت سئو، موفقیت در دیجیتال مارکتینگ بسیار دشوار است.

درست است که سئو بخشی مهم در دیجیتال مارکتینگ است، اما با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، متخصصین دیجیتال مارکتینگ باید به مهارت های گسترده ای در حوزه معرفی و توسعه کسب و کارها در دنیای آنلاین مسلط باشند. همچنین برنامه ریزی، کنترل پروژه و هدایت تیم از جمله مهم ترین وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ است. همان گونه که در ابتدا اشاره نمودیم یافتن مدیریت دیجیتال مارکتینگ در ایران دشوار است، این موضوع دلایلی دارد که در ادامه مبحث به برخی از این دلایل اشاره می کنیم.

مدیریت دیجیتال مارکتینگ در ایران
یکی از بزرگترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ در ایران این است که افرادی که در این زمینه تحصیل کرده اند، درک درستی از آن ندارند و همه چیز را به صورت تئوری یاد گرفته اند و دانش عملی ایشان کم و در برخی موارد بسیار ناچیز است. مشکل بزرگتر آموزشهایی است که بر اساس رفتار کاربران و تجارت های مختلف توسط شرکت‌های مختلف انجام شده است، در حالی که نظر افراد ایرانی به عنوان کاربر با سایر کشورها تفاوت چشمگیری دارد.
از دیگر مشکلات چشمگیر این حرفه در ایران این است که در آگهی های استخدام اکثرا اقدام به جذب افرادی می کنند که در چند زمینه تخصص داشته باشد، در صورتی که بهتر است برای هر زمینه یک متخصص آن زمینه را جذب کنند.
اکثر شرکت ها برای تبلیغاتشان از این روش نوین استفاده می کنند، چرا که این روش در جامعه امروزی با توجه به شرایط مختلف بازدهی خوبی خواهد داشت. علاوه بر نوین بودن این روش تبلیغاتی و پذیرا بودن اکثر افراد در مورد این روش این نکته بسیار مهم است که چگونه و به چه صورتی این روش اجرا شود تا بازدهی عالی را به وجود آورد. در واقع اکثرمدیران شرکت های مختلف برای استفاده از این روش تبلیغاتی یک الگوی خاص و متناسب با شرکت خود را در نظر می گیرند تا بتوانند متناسب با محصولاتی که ارائه می دهند، مشتریان خاص خود را از طریق جامعه مجازی مجذوب خود کنند.
توجه به این نکته نیز ضروری است که شخصی که این روش نوین را مدیریت می‌کند در میزان بازدهی آن نقش به سزایی دارد و حضور مدیری مدبر در این زمینه جزو مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی دیجیتال است.
مخصوصا اگر دیجیتال مارکتینگ در شرکت شما جزو مهمترین بخش ها باشد، به شخص کاربلدی جهت پیگیری، بهینه سازی و ساماندهی بخش های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیازمند خواهید بود.

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
در واقع یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از ابزارهای موجود در بازار برای بازاریابی و همچنین یک استراتژی قوی باشد. به عبارتی یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با در نظر گرفتن بودجه های اختصاصی برای هدف معین از ابتدای شروع کار تا زمانی که کار به انجام برسد گروه را هدایت کند. تیمی که یک مدیر دیجیتال مارکتینگ با آن زمان بیشتری را می گذراند شامل واحد بازاریابی، فروشندگان و پشتیبانی می باشد.
در برخی کسب و کارها ، مشکلات مدیران بازاریابی این است که نمی‌دانند دقیقا چه کاری باید انجام دهند و چه وظیفه‌ای به عهده دارند ؟! در این جا این سوال مطرح می شود که از یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید چه انتظاری داشته باشیم؟ با توجه به شرکتی که در آن کار می‌کنید و اهداف و استراتژی های شرکت وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ متغیر است. اما به طور کلی می توان چندین وظیفه را در حوزه وظایف مدیریت بازاریابی دیجیتال به شمار آورد که در ذیل به آن ها می پردازیم.

برخی از وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
– یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید بتوانند کمپین هایی را تحت عنوان وب سایت، ایمیل، سئو،رسانه های تبلیغاتی و… برنامه ریزی و اجرا کند.
– باید بتوانند برنامه ریزی کند که در کانال ها و رسانه های اجتماعی حضور مداوم و پرثمر داشته باشد.
– باید در یک بازه زمانی که از قبل تعیین کرده است، تمامی عملکردهایی که برای کمپین های دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته بود را بررسی کند و اگر نیازی به از سر گیری و دوباره انجام شدن کاری بود اقدام نماید.
– باید عوامل موثر در رشد کسب و کار مورد نظر را که یکی از آنها گرایشات بازار به موارد مختلف است بررسی کند و اهداف مجموعه را متناسب با این گرایشات تطبیق دهد.
– باید از خلاقیت و افکار نو و ویژه برخوردار باشد تا مانع از تکراری شدن و شبیه شدن روش شرکت به سایر رقبا شود.
– باید دارای قوه تحلیلی بالا باشد تا بتواند روش های مختلف بازاریابی و بازدهی آنها را تحلیل کند. همچنین می تواند از تجربیات مشتریان خود در این زمینه بهره بگیرد، چرا که یکی از مهره های اصلی برای بازدهی خوب کار خود مشتریان هستند.

منابع : مشاور کسب و کار اینترنتی – دیجیتال مارکتینگ -مهدی صادقی - مشاور دیجیتال مارکتینگ – مشاور تبلیغات اینترنتی



آخرین ویرایش توسط Hamed.Hamishe Abi در 04-17-2018
moshaver-moshaver آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
موفق, مارکتینگ, مدیر, ویژگی, دیجیتال


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 07:17 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.