صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > اینترنت و شبکه | Internet > شبکه و اینترنت > اخبار اینترنت و مرورگرها
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 12-28-2017   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 58,644
تشكرها (از ديگران): 23,462
تشكر شده 39,171 بار در 25,580 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 82,487,731
پاداش داده شده 1,523 مرتبه
تاکنون 1,149 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,732 مرتبه
فعاليت Longevity
10/20 10/20
Today پست ها
ssss58644

ويترين جوايز
رتبه ١ کاربر فعال ماه گذشته زیباترین پروفایل بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 4


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض چالش های روابط عمومی اینترنتی

اینترنت یک مسیر همگانی است, مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری توزیع شده در سطح جهان که اطلاعات را با استفاده ار یک سری قوانین مشترک در سطح جهان مبادله میکند اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی لازم از زندگی روزمره و یک رسانه بسیار موثر برای دستگاه ها و ارگان ها برای رساندن پیام های خاص به مشتریانشان بدون گذشتن از صافی رسانه هاست
میدل برگ معتقد است متخصصان روابط عمومی که واقعا ارتباطات اینترنتی را در درون استراتژی های روابط عمومی شان نمی گنجانند, در حال لطمه زدن به موکلانشان و رسانه ها میباشند نادیده گرفتن نسل جدید رسانه ها بی لیاقتی و هم مرز با بی مبالاتی است
همه ما میدانیم که استفاده از اینترنت در روابط عمومی ها یک امر ضروری و مهم است ولی باید با برنامه و اصولی همراه باشد و نکاتی در نظر گرقته شود
امروزه در حرفه روابط عمومی استفاده و بهره مندی از اینترنت با نوعی آشفتگی و عدم تعادل همراه شده است, تمام شرکت ها اعم از بزرگترین و کوچکترین آن ها دارای یک وب سایت است که از آن به عنوان اولین نمای سازمان یاد میکنند ولی باید به این مساله توجه داشته باشیم که روابط عمومی ها خود به عنوان چشم و گوش سازمان ها معرفی میشوند و باید آنها نمای

اینترنت یک مسیر همگانی است، مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری توزیع شده در سطح جهان که اطلاعات را با استفاده ار یک سری قوانین مشترک در سطح جهان مبادله میکند.اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی لازم از زندگی روزمره و یک رسانه بسیار موثر برای دستگاه ها و ارگان ها برای رساندن پیام های خاص به مشتریانشان بدون گذشتن از صافی رسانه هاست.
میدل برگ معتقد است:( متخصصان روابط عمومی که واقعا ارتباطات اینترنتی را در درون استراتژی های روابط عمومی شان نمی گنجانند، در حال لطمه زدن به موکلانشان و رسانه ها میباشند.نادیده گرفتن نسل جدید رسانه ها بی لیاقتی و هم مرز با بی مبالاتی است.)
همه ما میدانیم که استفاده از اینترنت در روابط عمومی ها یک امر ضروری و مهم است ولی باید با برنامه و اصولی همراه باشد و نکاتی در نظر گرقته شود.
امروزه در حرفه روابط عمومی استفاده و بهره مندی از اینترنت با نوعی آشفتگی و عدم تعادل همراه شده است، تمام شرکت ها اعم از بزرگترین و کوچکترین آن ها دارای یک وب سایت است که از آن به عنوان (اولین نمای سازمان) یاد میکنند ولی باید به این مساله توجه داشته باشیم که روابط عمومی ها خود به عنوان چشم و گوش سازمان ها معرفی میشوند و باید آنها نمای سازمان را برای عموم نمایش دهند پس در اینجا میبینیم وب سایت ها به گونه ای مداخله گر وارد وظایف روابط عمومی ها شده اند.
میدانیم اینترنت میتواند یک هویت مستقل و متمایز را برای یک سازمان رقم بزند در همین راستا در اولین قدم روابط عمومی ها برای متمایز کردن خود از روابط عمومی های دیگر اقدام به طراحی وب سایت های حرفه ای میکنند و با استفاده از این مساله وارد رقابت با سازمان های دیگر میشوند ولی باید بدانیم تمایز کردن خود از دیگران کار ساده ای نیست و بسیاری از روابط عمومی ها در نیمه راه برای جداسازی خود از رقبایشان دچار مشکل میشوند و در آینده نزدیک مشاهده میکنیم وب سایت بدون هیچ کارایی رها میشود و صرفا فقط جهت پیام های تبلیغاتی از آن استفاده میشود.
مسئله دیگری که وجود دارد این است که یک روابط عمومی چی باید برای انجام فعالیت جمع آوری خبر و اطلاع رسانی از تمام منابع درونی و بیرونی سازمان استفاده کند در صورتی که بسیاری از کارمندان روابط عمومی اینترنت را به عنوان اولین و حتی تنهاترین منبع تحقیقات سازمانی خود معرفی میکنند به خصوص کارمندانی که با تحصیلات روزنامه نگاری در روابط عمومی ها مشغول به فعالیت شده اند.
مساله مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که همیشه وب سایت ها زیر مجموعه روابط عمومی ها قرار میگیرند ولی بعضا مشاهده میکنیم متخصصان روابط عمومی از نظر علوم کامپیوتر، آشنایی با زبان خارجی و سواد رسانه ای در زمینه مسائل اینترنتی در سطح خوبی قرار ندارند و باید بدانیم که یکی از کارایی های اینترنت در روابط عمومی ها مخابره خبرهای IT &ICT در سطح سازمان هاست پس متخصصان روابط عمومی باید اطلاعات کافی برای اطلاع رسانی و توسعه فناوری اطلاعات را داشته باشند چرا که همین عدم آشنایی روابط عمومی ها از اطلاع رسانی و توسعه فناوری اطلاعات باعث میشود که این وظیفه را بر عهده سایر بخش های سازمان قرار دهند و چون سایر بخش ها هم از عهده چنین وظیفه مهمی بر نمی آیند باعث آشفتگی وظایف در بخش های مختلف سازمان میشوند و در انتها به سردرگمی و ناکارآمدی روابط عمومی ها منجر میشود.
تمام دستگاه های دولتی کشور در قالب تبصره 13 طرح تکفا، بودجه ای را سالاته برای توسعه IT &ICT در نظر میگیرند ولی
متاسفانه سالانه فقط 15 درصد این بودجه صرف این امر میشود و 85 درصد باقی اخبار مرتبط با فن آوری اطلاعات دستگاه های دولتی، توسط خبرنگاران کشف میشود. پس باید از هم اکنون زنگ خطر را به صدا درآورد، چون به نظر میرسد در کشور ما و در راه توسعه فناوری اطلاعات رکن مهم « اطلاع رسانی»در آخرین اولویت و کم اهمیت ترین درجه قرار گرفته است؛ موضوعی که قطعا کارشناسان امر با خطرات ناشی از آن به خوبی آشنا هستند.
پس خوب است که قبل به کارگیری اینترنت و بهره مندی از این ابزار ارتباطاتی در روابط عمومی ها در وهله اول با ارزش ها و معایب و مزایای آن آشنا شویم و در وهله دوم زمینه آموزش های لازم برای کارکنان روابط عمومی را فراهم آوریم تا در آینده چالش ها و مشکلات اینترنتی گریبان گیرمان نشود.
منابع:
1 -مقاله «روابط عمومی و اینترنت» آقای محمد مهدی فتوره چی
2-مفاله «روابط عمومی اینترنتی» نشریه کارگزار روابط عمومی





ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
چالش, اینترنتی, روابط, عمومی


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 02:30 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2020 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.