صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > موضوعات عمومی | PersianSeven General > تالارهای خانه و خانواده
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 10-14-2017   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 58,049
تشكرها (از ديگران): 23,443
تشكر شده 39,022 بار در 25,449 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 82,166,119
پاداش داده شده 1,488 مرتبه
تاکنون 1,148 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,730 مرتبه
فعاليت Longevity
17/20 10/20
Today پست ها
ssss58049

ويترين جوايز
رتبه ١ کاربر فعال ماه گذشته زیباترین پروفایل زیباترین آواتار بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 5


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض ۸ اشتباهی که باعث می‌شود صبح‌ها خواب بمانید



امتیاز مطلب: ١٠٠%
احساس خواب‌آلودگی و خستگی در ابتدای صبح تقریبا برای همه‌ی ما آشناست. گاهی بااینکه شب‌ها زود به رختخواب می‌رویم و حدود ۸ ساعت می‌خوابیم، باز که صبح از خواب بیدار می‌شویم، احساس خستگی می‌کنیم؛ انگار به‌ اندازه‌ی کافی نخوابیده‌ایم. این حالت را معمولا به استرس و مشغله‌های روزانه نسبت می‌دهیم که البته بی‌ربط هم نیست، اما بعضی‌اوقات خستگی صبحگاهی از علل متفاوت دیگری همچون به‌هم‌ریختگی ساعت خواب ناشی می‌شود. درادامه با ما همراه باشید تا درمورد ۸ اشتباهی که باعث می‌شوند صبح‌ها خسته و خواب‌آلوده از خواب بیدار شویم، بیشتر بدانید.




۱. حمام یا دوش آب گرم درست پیش‌ازخواب

البته که حمام یا دوش آب گرم در آرامش و کمک بهخواب راحت مؤثر است، اما نه‌اینکه درست پیش‌ازخواب حمام کنید یا دوش آب گرم بگیرید و بعد بلافاصله به رختخواب بروید. دمای بدن پیش‌ازخواب اُفت می‌کند. این افت دما درواقع به بدن می‌فهماند که وقت خواب است. اما حمام یا دوش آب گرم در ارسال این پیام اختلال ایجاد می‌کند. پس بهتر است که زمان حمام یا دوش آب گرم را به حداقل ۱٫۵ تا ۲ ساعت پیش‌ازوقت خواب‌تان موکول کنید.

۲. اتاق‌خواب شلخته

مطالعات نشان داده است که شلختگی و انباشتگی وسایل در اتاق‌خواب باعث می‌شود که ذهن‌تان به کارهایی که درطول روز نتوانستید تمام‌شان کنید، مشغول شود. این درحالی است که اگر اتاق‌خواب‌تان مرتب باشد و از ملحفه‌ی تخت‌تان بوی تمیزی به مشام برسد، زودتر خواب‌تان می‌برد. پس برای اینکه خواب شبانه‌ی خوب و راحتی داشته باشید، همیشه اتاق‌خواب‌تان را تمیزومرتب نگه دارید و از به‌هم‌ریختگی بپرهیزید.
۳. مصرف خوراکی‌های شیرین یا نشاسته‌دار پیش‌ازخواب


غذاخوردن پیش‌ازخواب نه‌تنها برای سلامتی بدن مضر است، بلکه روی کیفیت خواب نیز تأثیر نامطلوب می‌گذارد. توصیه شده است که از مصرف خوراکی‌های دارای شاخص گلیسمی بالا پیش‌ازخواب بپرهیزید، چراکه این قبیل مواد‌غذایی موجب افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن‌ می‌شوند و این تأثیر تا ۵ ساعت ادامه خواهد داشت. پس بهتر است که از ۵ ساعت پیش‌ازوقت خواب‌تان از مصرف غذاهایی مانند پیتزا، کیک یا سیب‌زمینی صرف‌نظر کنید و درعوض، غذاهای سبک‌تر مثل ماست یا گوشت کم‌چربی بخورید.
۴. صبحانه‌نخوردن

صبحانه‌خوردن به ساعت بیولوژیکی بدن کمک می‌کند که فاصله‌‌ی زمانی تا استراحت بعدی‌تان را محاسبه کند. ساعت بیولوژیکی که به «ریتم شبانه‌روزی» نیز معروف است، عبارت است از چرخه‌ی متناوب خواب‌وبیداری. اگر فاصله‌ی بین بیدارشدن از خواب تا خوردن صبحانه خیلی طولانی شود، سطح کورتیزول در بدن افزایش می‌یابد.
۵. نور اضافه در اتاق‌خواب


مشاهده‌ی نور باعث می‌شود که ترشح هورمون خواب‌آور ملاتونین در بدن سرکوب شود. توقف ترشح ملاتونین با اختلالات خواب همراه خواهد بود. منظور از نور فقط نورهای طبیعی نیست و حتی نورهای مصنوعی مانند نور صفحه‌ی تلویزیون یا گوشی همراه نیز می‌توانند آسیب‌رسان باشند. پس بهترین کار این است که همه‌ی وسایل الکترونیکی داخل اتاق‌تان را کاملا خاموش کنید.
۶. دیر بیدارشدن در روزهای تعطیل

کسانی‌که درطول هفته، به‌جز روزهای تعطیل، ۵ تا ۶ ساعت و در روزهای تعطیل دوبرابر این مقدار می‌خوابند، ریتم بیولوژیکی بدن‌شان به‌هم می‌ریزد. اختلال در ریتم شبانه‌روزی بدن، علاوه‌بر اختلالات خواب با افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی در ارتباط است. بنابراین سعی کنید که ساعت بیدارشدن‌تان بیشتر از یک ساعت تغییر نکند.
۷. تنظیم ساعت روی زنگ تکرارشونده


فقط چند دقیقه چرت بیشتر هیچ تأثیری نخواهد داشت. اگر ساعت زنگ بزند و تا تکرار بعدی زنگ ساعت، دوباره بخوابید، ممکن است به مرحله‌ی خواب عمیق فرو بروید و پس از بیدارشدن حتی بیشتر احساس خستگی کنید. توصیه می‌شود ساعت‌تان را دقیقا روی همان زمانی که باید از خواب بیدار شوید، تنظیم کنید و همچنین روی نیروی اراده‌تان بیشتر کار کنید.
۸. بی‌برنامه‌گی در ساعت خواب

اگر هرشب در ساعت متفاوتی به رختخواب بروید، ریتم شبانه‌روزی بدن‌تان به‌هم می‌ریزد و باعث خواب‌آلودگی و خستگی صبحگاهی می‌شود. پس عادت کنید که هرشب سر یک ساعت معین بخوابید.










این مطلب توسط مه آرا لایک شده است
ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
کاربر زير از taha بخاطر پست مفیدش تشکر کرده است
مه آرا (12-10-2017)
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
می‌شود, ۸, اشتباهی, بمانید, باعث, خواب, صبح‌ها


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 10:19 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.