صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > روانشناسی و سلامت
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 05-14-2017   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 50,943
تشكرها (از ديگران): 21,777
تشكر شده 36,790 بار در 23,637 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 78,821,663
پاداش داده شده 1,131 مرتبه
تاکنون 1,121 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,678 مرتبه
فعاليت Longevity
20/20 9/20
Today پست ها
ssss50943

ويترين جوايز
زیباترین آواتار رتبه ١ کاربر فعال ماه گذشته بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 4


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض چگونه در عرض چند دقیقه به خواب برویم


ساعت ها غلت زدن در رختخواب در حالی که سعی دارید بخوابید, باعث می شود صبح روز بعد حس یک زامبی را داشته باشید آیا راهی است که زودتر به خواب برویم

«دکتر «کریس وینتر»، نویسنده کتاب «راه حل خواب» می گوید: «مطرح شدن این سوال یعنی این موضوع تحت کنترل خودمان است.» با راهنمایی های زیر می توانید به آسانی به خواب بروید:


۱- نگران خوابیدن نباشید


آیا تا به حال شده شدیداً نگران موضوع و مشکلی باشید و زمانی که دست از نگرانی برداشتید، همه چیز درست شود؟ دکتر وینتر می گوید خواب هم دقیقاً همین طور است. هر چه بیشتر نگران باشید، بیشتر در رختخواب غلت می زنید. به یاد داشته باشید که خواب نیز همانند گرسنگی یک عملکرد جسمانی است. می توانید یک برنامه منظم خواب داشته باشید، ورزش کنید و از مسائلی که خوابتان را مختل می کند، اجتناب کنید.


۲- نور را کم کنید


آیا تا به حال پیش آمده برق خانه برود و آن شب بهتر به خواب بروید؟ احتمالاً وقتی آفتاب غروب کرد خسته شدید و با طلوع خورشید بیدار شدید. شاید حتی به زنگ ساعت هم نیاز نداشتید. هنگامی که منبع اصلی روشنایی نور خورشید باشد، ساعت بدن شما خود را با چرخه های طبیعی روشنایی و تاریکی هماهنگ می کند. دکتر وینتر دراین باره می گوید: «غروب خورشید سبب ترشح ملاتونین (هورمون خواب) می شود که بسیار قوی است.»


سطح ملاتونین در بدن باید چند ساعت قبل از خواب بالا رود و صبح روز بعد پایین آید اما تحقیقات جدید نشان داده در دنیای سرشار از نورهای مصنوعی، سطح هورمون خواب با نور خورشید و تا چند ساعت بعد از بیدار شدن پایین نمی رود. اما می توانید ساعت بدن خود را دوباره تنظیم کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب نور آپارتمان و نور وسایل الکترونیک را کم کنید.


۳- دوش آب گرم


زمانی که به خواب می رویم، هورمون استرس (کورتیزول) و دمای بدن کم می شوند. زمانی که از حمام خارج می شویم نیز به همین صورت بدن به سرعت خنک می شود و کورتیزول کاهش می یابد که در نهایت باعث خواب آلودگی می شود.


۴- جوراب بپوشید


پوشیدن جوراب های گرم و نرم، علاوه بر ایجاد حس راحتی پاهایتان را گرم می کند که در نهایت سبب اتساع عروق خونی و توزیع مجدد گرما به بقیه نقاط بدن می شود. بدین ترتیب پیام خواب به مغز ارسال می شود.


۵- افکارتان را منحرف کنید


فکر نکردن به این که چقدر دلتان می خواست الان خواب بودید، برای افرادی که مشکل خواب دارند، بسیار مهم و تأثیرگذار است. سعی کنید ذهنتان را روی چیزهای دیگری متمرکز کنید. می توانید در ذهنتان برای یک تعطیلات رؤیایی برنامه ریزی کنید، درباره افراد معروف رؤیاپردازی کنید یا خود را در حال آشپزی در یک خانه جنگلی تصور کنید.


۶- نفس بکشید


تحقیقات نشان داده مدیتیشن با تمرکز حواس به شما می آموزد بر زمان حال و تنفس خود تمرکز کنید. این کار با کاهش سطح استرس سبب می شود راحت تر به خواب بروید. البته این کار مشکلات خواب را فوراً حل نمی کند. تمرکز حواس چیزی است که باید به طور منظم آن را تمرین کنید. وینتر می گوید: «توانایی آرام کردن ذهن مهارتی است که با تمرین حاصل می شود و ژنتیکی نیست.»





فرادید






ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
برویم, خواب, دقیقه, عرض


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 01:20 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.