صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای فرهنگ و هنر | Art & Pictures > دنيای سينما و تلويزيون
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 02-25-2017   #1 (لينک اين پست)
مدير انجمن شعر و ادبيات
 
آواتار taha
 
تاريخ عضويت: Oct 2013
محل سكونت: تبریز
سن: 70
اسم واقعی: تیمور
پست ها: 56,951
تشكرها (از ديگران): 22,497
تشكر شده 38,586 بار در 25,100 پست
چوق (ثروتمند شماره 1): 81,641,755
پاداش داده شده 1,443 مرتبه
تاکنون 1,144 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1,717 مرتبه
فعاليت Longevity
20/20 10/20
Today پست ها
ssss56951

ويترين جوايز
رتبه ٢ کاربر فعال ماه گذشته زیباترین پروفایل زیباترین آواتار بهترین افتتاح کنندگان مبحث مدیران انجمنها 
مجموع جوايز: 5


عکسهای خریداری شده
تراکتور سازی هفت میوه گیلاس پرویز پرستویی
نوشیدنی انگور گیلاس انگور
انگور ریال مادرید توپ فوتبال
پيش فرض و اسکار تعلق می گیرد به


1 روز بیشتر تا برگزاری مراسم اسکار سال ٢٠١٧ باقی نمانده است. این مراسم که از آن به عنوان بزرگترین و مهم ترین مراسم و جوایز سینمایی دنیا نام برده می شود، اما، نه در روزهای منتهی به موعد برگزاری که در تمام سال قلب و ذهن سینماگران سراسر دنیا را به خود مشغول کرده و بی شمار پیش بینی و گمانه زنی را باعث می شود. درواقع در سینمای آمریکا از همان روز نخست که فیلمی روی پرده می آید، با این پرسش که آیا این فیلم می تواند شانس و جایگاهی در مراسم آتی اسکار داشته باشد مواجه است؛ تا روزی دیگر و فیلمی دیگر و تکرار دوباره و چندباره این پرسش همیشگی و تکراری و به این دلیل نیز هست که ماه به ماه و فصل به فصل فیلم ها و چهره هایی که از آنها به عنوان شانس های اصلی اسکار نام برده می شود، تغییر می کنند...


اسکار به عنوان فراگیرترین پدیده معتبر، تبلیغاتی و خبرساز هالیوود پدیده ای قایم به ذات نیست. خیلی عوامل و عناصر در این که فیلم یا هنرمندی شانس تصاحب این مجسمه دلفریب طلایی را داشته باشد تأثیر دارند؛ که ازجمله آنها می توان به برنده شدن یا باخت در فستیوال های مهم و به خصوص مراسم و جوایزی که انجمن های صنفی و کمیته های منتقدین اهدا می کنند، نام و سابقه و اعتبار و اشتهار سازندگان و بازیگران و عوامل اصلی یک فیلم، میزان موفقیت انتقادی و اقتصادی فیلم و... اشاره کرد. به عنوان مثال گفته شده که برنده شدن فیلمی در مراسم معتبری چون گلدن گلوب یا جوایزی که اتحادیه بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان اهدا می کنند شانس فرد یا فیلم برنده را برای تصاحب اسکار به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.


مطلبی که در پی می آید با چنین نگاهی تدوین شده است. منتقد نشریه معتبر و پرتیراژ لس آنجلس ویکلی بعد از اشاره به مقدمه ای که در بالا ذکر شد، اضافه می کند که به نظر می رسد اعلام نامزدهای اسکار، برندگان مراسم گلدن گلوب و جوایز اهدایی اتحادیه های صنفی و انتقادی مهم ترکیب آثار صاحب شانس را در اسکار تغییر داده است. مثلا درحالی که به اعتبار سابقه و نام مارتین اسکورسیزی چنین به نظر می آمد که سکوت این کارگردان از بازیگران اصلی رقابت اسکار ٢٠١٧ خواهد بود، نادیده گرفته شدن این فیلم در شب اعلام کاندیداها شانس این فیلم را به شدت کم کرده و دیگر کسی روی این تصویر که اسکورسیزی مجسمه طلایی را در دست گرفته است رویاپردازی نمی کند.


یا برعکس؛ موفقیت فیلم هایی چون لالالند و لبه اره کمانی- که اصطلاحی نظامی است و می توان آن را به صورت ستیغ کوه نیز ترجمه کرد- در گلدن گلوب آنها را به عنوان شانس های درخشش در شب اسکار به مخاطبان و علاقه مندان سینما معرفی کرده است.


در واقع این جدیدترین ساخته مل گیبسون بعد از حدود ١٠ سال دوری از صندلی کارگردانی با نامزدی های متعددش در مراسم گلدن گلوب خود را به عنوان فیلمی که می شود انتظار درخشش آن را در شب زیبای اسکار نیز داشت، سر زبان ها انداخته است. این فیلم البته رقبای قدرتمندی چون لالالند، مهتاب و منچستر کنار دریا دارد و به نظر می رسد در شب اهدای مجسمه ها رقابت جذابی میان این فیلم ها وجود داشته باشد. در این میان گفتنی است در اسکار امسال لالالند با ١٤ نامزدی بیشترین تعداد نامزدی را دارد و فیلم های مهتاب و ورود با ٨ نامزدی بعد از این فیلم قرار گرفته اند...


آخرین اسکاری که در شب برگزاری مراسم اهدا می شود مهم ترین آنها نیز هست. این مجسمه یا در حقیقت عنوان بهترین فیلم سال را اسم رمز موفقیت اقتصادی یک فیلم نیز نامیده اند. وقتی درنظر آوریم که نامزد شدن فیلمی کم نام ونشان می تواند جایگاه آن فیلم را در گیشه ها تغییری کلی و حیاتی داده و آن را با ادامه و تکرار اکرانش در سالن هایی به مراتب بیشتر تبدیل کند به فیلمی پرفروش؛ تکلیف فیلمی که این اسکار به آن تعلق می گیرد کاملا روشن می شود. این جایزه بسیار بسیار مهم اما به احتمال زیاد در شب اسکار تعلق خواهد گرفت به موزیکال محبوب این چند وقت اخیر؛ لالالند. لالالند که در مراسم گلدن گلوب نیز برنده بی چون وچرای مراسم بود، با گیشه داغش نشان می دهد مردم آمریکا کنجکاو شده اند بدانند این موزیکال چه دارد که چنین منتقدین را شیفته خود کرده است...



لالالند، اما، در این بخش رقبایی چون ورود، حصارها، لبه اره کمانی، شیر، منچستر کنار دریا، مهتاب و دو سه فیلم کم نام ونشان تر دارد. نکته مهم در این بخش نامزدنشدن فیلم خوب سالی، سکوت کنجکاوی برانگیز اسکورسیزی و البته درام زندگینامه ای جکی است که تا پیش از اعلام رسمی کاندیداها ازجمله شانس های مسلم اسکار شمرده می شدند؛ اما با کاندیدا نشدنشان در این بخش خیلی ها را حیرت زده کردند. درباره این بخش گفتنی است که اگر اسکار قرار بود همین امروز برگزار شود، می شد شرط بست که مجسمه طلایی در دستان تهیه کنندگان لالالند آرام خواهد گرفت، اما درحالی که هنوز تا شب مراسم زمان داریم، نمی توان به قطعیت حکم داد که این ساخته محبوب کارگردان جوانش بهترین فیلم سال از نگاه اعضای آکادمی خواهد شد...


کارگردان برتر سال کیست؟


خیلی ها از هم اکنون دیمین چزل را اصلی ترین شانس کسب این عنوان می دانند. نکته این که این سینماگر جوان در این بخش که یکی از سخت ترین و سنگین ترین رقابت ها را در تاریخ اسکار شامل است، با فاصله زیادی بالاتر از بقیه ایستاده و رقبایش در قیاس با موقعیتی که او از آن بهره می برد، شانس ناچیزی برای خودشان متصور هستند.

در شرایطی که نامزدنشدن مارتین اسکورسیزی و کلینت ایستوود شوک بزرگی به دوستداران این دو کارگردان تاریخ ساز وارد کرد، دنیس ویلنوو کارگردان فیلم جذاب ورود، مل گیبسون سازنده جنجال آفرین لبه اره کمانی، کنت لانرگان کارگردان منچستر کنار دریا و بری جنکینز سازنده مهتاب به عنوان نامزدهای دیگر کسب مجسمه طلایی اسکار در آرزوی بعید پایین کشیدن دیمین چزل از سریر پادشاهی کارگردانان هالیوود در سال جاری هستند. طبق پیش بینی اغلب کارشناسان سینمایی اگر به هر دلیل دیمین چزل نتواند برنده شب مراسم باشد، آن وقت می توان انتظار داشت بری جنکینز این عنوان را به دست آورد که البته چنین اتفاقی بسیار دور از ذهن و غریب به نظر می رسد.


بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به سیاق همیشه رقابتی کمتر قابل پیش بینی در جریان است. درحالی که از جف بریجز که پیش از این تجربه در دست گرفتن مجسمه لایی و فریبنده اسکار را داشته به عنوان شانس نخست پیروزی در این بخش نام برده می شود، اما رقبایی چنان قدرتمند او را احاطه کرده اند که از میان نامزدهای این بخش اسکار بازیگر نقش مکمل مرد به هر کدام از این بازیگران برسد، نمی شود گفت ناحقی و بی انصافی رخ داده و آن نامزد برنده شایسته دریافت جایزه نبوده است. مایکل شانون که در فیلم جانوران شب زی بازی شگفت انگیزی ارایه داده، در این بین رقیب اصلی جف بریجز کهنه کار شمرده می شود.


او که بارها و بارها به عنوان یک هنرپیشه شخصیت ساز مورد تحسین و ستایش قرار گرفته، امسال نزدیک تر از هر زمان دیگری به تکرار تجارب موفقیت هایش است که بیشتر در سال های آخر دهه گذشته رخ داده اند. لوکاس هجز بازیگر فیلم منچستر کنار دریا، ماهرشالا الی بازیگر فیلم مهتاب و دیو پتل نیز به خاطر حضور درخشانش در فیلم شیر شانس دریافت این جایزه را دارند و همان گونه که گفته شد تمام این نام ها شایستگی لازم برای گرفتن اسکار در دستانشان را دارند، اما به سیاق بقیه سرفصل های این نوشته اگر قرار بود همین امروز مراسم اسکار برگزار شود، با قطعیتی نود درصدی می شد گفت جف بریجز این عنوان را به دست خواهد آورد...


ملکه بازیگران شخصیت ساز کیست؟


این بخش نیز مثل مورد بازیگران نقش مکمل مرد پر است از نام های بزرگ و هنرپیشگان معتبر و محترم. در میان کاندیداها، اما، تا به امروز شانس گرتا گرویگ از بقیه کاندیداها بیشتر تخمین زده شده است. درواقع تا امروز او را شانس اصلی دریافت اسکار دانسته اند؛ در عین حال به این نیز اشاره کرده اند که این بخش نیز از آن بخش هایی است که می شود انتظار برنده شدن هرکدام از کاندیداها را کشید. شانس گرتا گرویگ را که در فیلم زنان قرن بیستم در کنار آنت بنینگ حضور تاثیرگذاری دارد، اما، نه تنها بازی حیرت انگیزش در نقشی دشوار و تکان دهنده، بلکه مسائل فرامتن دیگری را نیز دم به دم افزایش می دهد.


زنان قرن بیستم به عنوان فیلمی خوب توجهی را که شایسته اش بود از اعضای آکادمی اسکار ندیده و بنابراین شکاکان حدس می زنند شاید برای جبران نادیده گرفته شدن این فیلم در بقیه زمینه ها و بخش ها گرتا گرویگ مجسمه طلایی اسکار را در دستانش بگیرد. نیکول کیدمن بازیگر درخشان فیلم درخشان شیر، میشل ویلیامز هنرپیشه تحسین شده منچستر کنار دریا، اوکتاویا اسپنسر، ویولا دیویس بازیگر فیلم حصارها و البته نائومی هریس بازیگر فیلم مهتاب رقبای گرتا گرویگ برای تصاحب اسکار این بخش هستند؛ که در این میان شانس نیکول کیدمن، ویولا دیویس و میشل ویلیامز به نسبت دو نامزد دیگر بیشتر تخمین زده می شود.


گفته می شود به این دلیل که نیکول کیدمن زیر سایه فراموشی رفته امسال در فیلم شیر بازگشتی قدرتمند به سطح اول سینمای هالیوود داشته، بعید نیست اعضای آکادمی با دادن اسکار به این ستاره محبوب بخواهند نشان دهند که تلاش های او را برای بازگشت دیده و قدر می نهند. ویولا دیویس نیز شاید برای رها شدن آکادمی از اتهام نژادپرستی راهش برای بالارفتن از صحنه اجرای مراسم و دریافت اسکار را تسهیل شده تر از همیشه ببیند...


مراسم تاجگذاری بازیگران مرد هالیوود


اگر چند سال پیش کسی به شما می گفت یک زمانی بازیگری چون کیسی افلک شانس اول و اصلی اسکار بهترین بازیگر مرد قلمداد خواهد شد، قطعا تعجب کرده و حتما در خفا به ریشش می خندیدید که دارد خودش را مسخره می کند، اما در حالی که پیش از اعلام کاندیداها نام تام هنکس برای فیلم سالی به عنوان شانس اصلی این رشته مطرح بود، با نامزد نشدن او این اتفاق دور از ذهن برای افلک رخ داد و کیسی بااستعداد به دلیل بازی حیرت انگیزش در فیلم تحسین شده منچستر کنار دریا گام ها از دیگر کاندیداهای این بخش جلوتر ایستاده است؛ به نحوی که اگر همین امروز اسکار اهدا می شد، نمی شد انتظار شنیدن نام هیچ بازیگر دیگری جز او را از دهان اهداکننده اسکار داشت، اما نکته اینجاست که اسکار چه امروز و چه فردا اهدا شود برای کیسی افلک تفاوت چندانی ندارد. او چنان زیبا و قدرتمند بازی کرده و چنان مقتدرانه عنوان بهترین بازی و بازیگر سال را به خود اختصاص داده است که جز او نام بازیگر دیگری در این بخش شنیده نمی شود؛ و با توجه به این که او برنده مراسم و جوایز معتبر دیگر قبل از اسکار نیز بوده باید تکلیف اسکار بازیگری را روشن شده دانست.




با این اوصاف اندرو گارفیلد بازیگر لبه اره کمانی، رایان گاسلینگ هنرپیشه لالالند، ویگو مورتنسن بازیگر کاپیتان شگفت انگیز و دنزل واشنگتن که در حصارها بازی زیبایی ارایه داده باید برای گرفتن این مجسمه در دستانشان حداقل یک سال دیگر صبر کنند. البته اگر سال بعد کیسی افلک دیگری قدعلم نکند...


بهترین فیلمنامه اوریجینال


در این بخش شانس فیلم Hell or High Water بیشتر از بقیه تخمین زده می شود. این فیلم با هر متر و معیاری بهترین سناریوی این چند سال اخیر هالیوود را دارد و بنابراین آرزوی تیلور شریدان برای لمس مجسمه طلایی اسکار در دستانش نباید آرزویی چندان دور و دراز و دست نیافتنی جلوه کند. این نویسنده بااستعداد اما در این بخش رقبای چندی نیز دارد که اگرچه شانس به مراتب کمتری در مقایسه با او دارند، اما آکادمی پیش از این بارها و بارها ثابت کرده که چندان در قیدوبند کارهای منطقی و عاقلانه نیست و گاه کارها و انتخاب هایی کرده که دود از سر همگان بلند شده است...




دیمین چزل برای نویسندگی موزیکال لالالند رقیب اصلی تیلور شریدان قلمداد می شود. او که در کارگردانی نیز شانس مسلم تصاحب اسکار است، اگر در هر دو بخش بتواند به آرزویش برسد، آن وقت یکی از تاریخی ترین اتفاقات تاریخ اسکار و رویایی ترین اتفاقات زندگی دیمین جوان را شاهد خواهیم بود. افتایمیس فیلیپو و یورگوس لانتیموس نویسندگان فیلم لابستر، کنت لانرگان سناریست منچستر کنار دریا و مایک میلز که زنان قرن بیستم را نوشته دیگر نامزدهای این بخش هستند که البته به احتمال زیاد با ناامیدی به روزهای پیش رو و شب مراسم اهدای جوایز نگاه می کنند. به نظر می رسد رویاپردازی های آنها را مانع دشواری چون تیلور شریدان و حتی دیمین چزل به پایانی تلخ می کشند...


بهترین فیلمنامه اقتباسی


در این بخش به نظر می رسد شانس فیلم ورود و نویسنده اش بیشتر از بقیه کاندیداها باشد. اریک هایزرر که فیلمنامه این فیلم را نوشته به گفته نزدیکانش از همین الان شب اهدای جوایز را رویاپردازی می کند و البته کمپانی پارامونت و طرفداران این فیلم نیز. این درحالی است که لوک دیویس سناریست فیلم شیر شایسته تر از او برای دریافت این مجسمه ارزشمند قلمداد شده است.



شیر فیلمنامه دقیق و درخشانی دارد و البته از جنس فیلم هایی نیز هست که اسکار همیشه علاقه اش را به آنها نشان داده است. نکته منفی در این باره تنها و تنها این واقعیت است که فیلم شیر به رغم تمام انتظاراتی که از آن می رفت نتوانسته منتقدان و کارشناسان سینمایی را به اجماع درباره آرزو هایش برساند؛ و در عین حال آن قدر هم فیلم بحث انگیز و جنجال آفرینی نشده که انتظار داشته باشیم به واسطه موجی که راه انداخته اسکار را تصاحب کند. بری جنکینز و تارل مک کرینی نویسندگان مهتاب و اوگوست ویلسون فیلمنامه نویس فیلم حصارها نیز ازجمله کسانی هستند که می توانند رویای موفقیت در شب اهدای جوایز را داشته باشند...


و می رسیم به ملکه هالیوود...


ظاهرا امسال سال لالالند خواهد بود و از میان رشته های اصلی اسکار این بخش نیز قرار است در انحصار لالالند باشد، اما استون بازیگر اصلی موزیکال قدرتمند لالالند الان مدت هاست که به عنوان بهترین بازیگر زن سال در انتظار شب برگزاری مراسم آکادمی نشسته تا بزرگترین افتخار زندگی هنری اش را برای نخستین بار به تجربه بنشیند.




این بازیگر چنان موقعیت تثبیت شده ای در این بخش دارد که اغلب کارشناسان متفق القول معتقدند کس دیگری جز او نباید برنده شدن در اسکار امسال را حتی به رویاهایش راه دهد. شاید تنها کسی که بتواند کاخ آرزوهای اما استون را ویران کند ناتالی پورتمن باشد که در درام زندگینامه ای جکی بازی شگفت انگیزی ارایه داده است. نادیده گرفته شدن جکی در بخش های دیگر، اما، این امید را برای ناتالی همیشه محبوب کمتر از پیش کرده است...


آنت بنینگ برای بازی در فیلم زنان قرن بیستم . ایزابل هوپر به خاطر بازی در فیلم ال دیگر رقبای بالقوه اما استون در شب برگزاری مراسم اسکار هستند...





ثبت نام و کسب امتیاز
__________________



taha آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
گیرد, اسکار, تعلق


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 06:40 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.