صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن پزشکی > چاقی و لاغری
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما

تبلیغات برای اعضاء سایت نمایش داده نمی شود (برای عضویت کلیک کنید)








irantrack irantrack

irantrack persianseven

ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 07-02-2016   #1 (لينک اين پست)
مدیر انجمن دین و اندیشه
زوم پرشین سون
 
آواتار مرهم
 
تاريخ عضويت: Nov 2013
سن: 23
اسم واقعی: نازنین
پست ها: 27,975
تشكرها (از ديگران): 4,720
تشكر شده 12,613 بار در 8,782 پست
چوق (ثروتمند شماره 4): 22,542,625
پاداش داده شده 549 مرتبه
تاکنون 1,074 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 615 مرتبه
فعاليت Longevity
9/20 9/20
Today پست ها
ssss27975

ويترين جوايز


عکسهای خریداری شده
انار ساوه پرشین سون گیلاس حلقه نامزدی
کیک تولد حامد کمیلی شهاب حسینی
آلبومهای مندوستان من گروههای من درباره من تقویم علایق من
پيش فرض راز هایی که افراد در حال رژیم باید بدانند

9 نکته درباره کاهش وزن که بیشتر افراد در حال رژیم از آن بی خبرند
چربی خوردن برای چربی سوزاندن: مصرف بیش از اندازه مواد خوراکی حاوی چربی موجب افزایش چربیهای مضر در بدن شما می شوند. جالب است بدانید که چربی های خوب مثل اسیدهای چرباشباع نشده در روغن زیتون، آجیل و آوکادو می توانند چربی های اشباع گوشت ها یاچربی بعضی از غذاها و اسنکها را از بین ببرند. منابع دیگر چربی های خوب ماننداسیدهای چرب ماهی و روغن آن و بسیاری از دانه های خوراکی از انتشار بیش از حد چربیهای مضر در بدن جلوگیری می کنند. علاوه بر این چربی های خوب موجب می شوند که شمابیشتر احساس سیری کنید. علت آن هم وجود 9 کالری، چهار پروتئین و مقداری کربوهیدراتدر هر گرم از این چربی هاست. بنابراین مقدار کمی از یک خوراکی خوشمزه مانند یک مشت آجیل یا یک قاشق کره بادام زمینی، می تواند به مدت یک ساعت برای شما احساس سیریایجاد کند.
کاکائو برای وزن کمتر و عمر بیشتر: اگر آنقدر به شکلات علاقه دارید که نمی توانید از آن دل بکنید، برای آزاد کردن چربی آن باید از یک ترفند استفاده کنید و آن این است کهباید شکلاتی با درصد کاکائوی بالا و شکرکم انتخاب کنید. کاکائو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که میزان آن از بعضیغذاها هم بیشتر است. کاکائو تاثیر زیادی در حفظ تندرستی عمومی بدن شما دارد و به خصوص زمانی که شما می خواهید به صورت متعادل وزن از دست بدهید، خوردنی مفیدکارآمدی است. محققان در مطالعه ای جدید تاثیر آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو راروی موش های چاق مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار دادند. اضافه کردن کاکائوی کم شیرین به وعده های غذایی موش ها باعث شد که میزان قند موجود در بدن آنها کاهش وعمر آنها افزایش پیدا کند.
لبنیات برای کاهش وزن: بسیاری از افراد تصور می کنند که لبنیات به دلیل اینکه حاوی مقادیری چربی هستند موجب چاق شدن افراد می شوند اما باید بدانید که این تصور نادرست است.تحقیقات نشان می دهد کسانی که کمبود کلیسم دارند، توده های چربی بیشتری در بدن شان وجود دارد و اشتهای بیشتری دارند که نمی توانند به راحتی آن را کنترل کنند. علاوه براین مطالعات نشان می دهد که ماست، شیر و پنیر کم چرب، منابع لبنی کلسیم هستند که به طرز قابل ملاحظه ای در از بین بردن چربی های بدن نقش دارند. محققان دانشگاهتنسی در یک مطالعه نشان دادند که خوردن سه وعهده لبنیات روزانه چربی بدن را به طرزقابل توجهی کاهش میدهد و اگر افراد در حال رژیم میزان دریافت کالری ها را محدود ووعده های لبنی را بیشتر کنند، سوختن چربی ها و کاهش وزن در آنها شتاب می گیرد.
تنقلات مضرمیان وعده ای: اگر کارمند پشت میز نشین هستید باید بدانید میزان چربی های بدن شما دو برابر بیش از دیگران است. انجام کارهای فکری که بر پایه دانش ذهنی انجام میشود، کنترل اشتها را مشکل تر می کند که به مصرف کالری و چربی بیشتر می انجامد. ازآنجا که سلول های عصبی مغز برای تامین سوخت، بر قند تکیه می کنند کار ذهنی شدیدمنجر به سطح گلوگز ناپایدار می شود وفرد برای داشتن بیشترین قوه ادراک نیاز بهمصرف گلوکز برای سوخت بیشتر دارد. برای پیشگیری از افزایش چربی در بدن به دلیلمصرف چیپس و تنقلات چرب، بهترین راه برای مبارزه گرسنگی، تامین سوخت از غذاهای حاوی فیبر، پروتئین و کلسیم است. بنابر این اگر در میان روز در محیط کار احساسگرسنگی کردید، به جای خوردن یک بسته چیپس، چند قاشق ماست بدون چربی، هویج یا یک قاشق کره بادام زمینی بخورید.

عسل به جای شکر: بالا بودن میزان قند خون یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم دنیا به آن دچارهستند. با این وجود قند و شکر یکی از پرمصرف ترین خوراکی ها در سراسر جهان هستند.برای مثال آمریکایی ها در طور روز 22 قاشق چایخوری شکر مصرف می کنند. در چنین شرایطی پیروی از یک رژیم غذایی کاری دشوار و غیر ممکن می شود. کنترل مصرف موادقندی انتخابی درست برای ادامه رژیم غذایی است. بنابراین بهتر است به جای خوردن قنداز عسل استفاده کنید. عسل که بهترین جایگزین برای قند و شکر به شمار می رود، دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. عسل همچنین کنترل قند خود را بهبودمی بخشد. سرفه را از بین می برد و ایمنی بدن را افزایش میدهد. بنابراین زمانی که در حال پیروی از رژیم غذایی خاص هستید، قند و شکر را کنار بگذارید و با چای عسل بخورید.
ورزش، افزایشیا کاهش وزن؟ : از دست دادن وزن کار سختی است که یکی از ابزارهای قدرتمند کاهشوزن، ورزش کردن است به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند بهصورت دائم ورزش کنند اما پرخوری کنند و از هیچ رژیم غذایی پیروی نکنند. اگر شما همچنین طرز فکری دارید، باید بدانید که این ذهنیت بسیار خطرناک است و اگر به همین ترتیب ادامه بدهید آینده ای ناسالم در انتظار شماست. به این ترتیب که شما با اینروش بعد از مدتی متوجه می شوید که هر چه بیشتر ورزش می کنید بیشتر دچار اضافه وزنمی شوید. ورزش بیشتر احساس گرسنگی بیشتری ایجاد می کند. بنابراین باید ورزش کردن با حفظ برنامه غذایی درست و به دنبال آنتناسب اندام همراه باشد. این را هم باید بدانید که ورزش در مجموع کاهش متوسطی در وزن کل بدن ایجاد می کند. یعنی میزانی کمتر از سه درصد.
تحرک بیشتر،وزن کمتر: تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور طبیعی لاغر هستند و به نظر می رسدکه در طو ل روز بدون اینکه وزن آنها حتی گرمی بالاتر برود، مدام در حال خوردن هستند، به طور معمول افرادی هستند که در طول روز همواره در حال حرکت و فعالیت هستند و بسیاری از کالری های اضافه را به این ترتیب می سوزانند. بر اساس نتیجه یک تحقیق در مایو کلینیک انجام کارهای روزانه، مسواک زدن، شانه کردن موها و شستن ظروفمی تواند حدود 350 کالری یا بیشتر در فرد بسوزاند. البته این بدان معنا نیست کهاین افراد بیش از اندازه پر خوری کنند و با فعالیت روزانه کالری های اضافه را میسوزانند. این تحریک دائمی تنها مانع از بالا رفتن وزن آنها و جذب بیشتر کالری هامی شود.
وزش غیراصولی چاقی می آورد: تردمیل که وسیله ای کاربردی و مفید برای وزش کردن در خانه به شمارمی رود. این روزها انتخاب اول بسیاری از افراد خانه دار برای ورزش کردن است. غافلاز اینکه کار با این دستگاه ممکن است موجب پدید آوردن تغییراتی نامناسب در سیستمچربی های بدن باشد. اگر به صورت دائم و بدون برنامه هر روز از تردمیل استفاده میکنید باید بدانید ممکن است نتیجه معکوسی از سوزاندن چربی و کاهش وزن به دستبیاورید. به این ترتیب که انجام ورزش ایروبیک و دویدن روی تردمیل اقتضا می کندخروجی انرژی شما افزایش پیدا کند. از آنجایی که بدن تلاش می کند همواره در حالتتعادل باقی بماند، این نوع جنبش ها در واقع ممکن است به عنوان نشانه های بیولوژیکی عمل و شما رابه خوردن بیشتر ترغیب کنند به این ترتیب در جریان کاهش وزن شما اخلال پیش می آید و نتیجه ای معکوس به دست می آورید.
کمبود خواب وزیاد شدن اشتها: تحقیقات نشان می دهد توده بدنی شما تحت تاثیر مدت زمانی است که شمادر خواب به سر می برید. یک مطالعه جدید نشان می دهد بدن افراد در حال رژیمی که هشت ساعت ونیم از شب را در خواب به سر می برند، 56% بیشتر چربی از دست می دهند. تحقیق دیگری در دانشگاه کلمبیا نشان می دهد ممکن است افراد 300 کالری اضافه شان را درروز به دلیل اینکه چند ساعت کمتر خوابیده اند از دست بدهند. کم خوابی موجب تداخل پیدا کردن هورمون های لپتین و گرلین می شود که تنظیم کننده اشتهاست. این بدان معناست که شما وقتی کم خوابی دارید در غذا خوردن ممکن است افراط کنید و با خوردن تنقلات ناسالم انرژی بیشتری دریافت کنید.


ثبت نام و کسب امتیاز
__________________


اَللّهــمَّ صـــَلِّ عَلی مُحَـــمَّـــد وَ آلِ مُحَـــمَّـــــد وَ عَجِّـــل فَرَجَهُم
نــذرِ سَــلامَــتـیــت
مرهم آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
هایی, افراد, باید, بدانند, حال, رژیم, راز


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال


تاپیک های مشابه
تاپیک نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرین ارسال
دانلود آموزش ویدئویی آشنایی با جادویی به نام Smart Object به زبان فارسی pure love گفتگو و آموزش گرافیک 0 12-29-2013 05:52 PM


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 02:47 AM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.