صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > علم و دانش > علوم اقتصاد
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 12-13-2015   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار mojtaba_br
 
تاريخ عضويت: Sep 2015
پست ها: 430
تشكرها (از ديگران): 5
تشكر شده 258 بار در 244 پست
چوق (ثروتمند شماره 49): 442,679
پاداش داده شده 72 مرتبه
تاکنون 1 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 4 مرتبه
فعاليت Longevity
0/20 6/20
Today پست ها
ssssss430

عکسهای خریداری شده
پيش فرض فورواردری کالا و کارگزاری حمل و نقل در ایران

فورواردری کالا و کارگزاری حمل و نقل در ایران

فورواردر یا بروکر حمل کننده کالا به شخص یا شرکتی گفته می شود که میان صاحب کالا که قصد حمل آن را دارد و شرکت های حمل کننده کالا که صاحبان کشتی ها و صاحبان کامیون های ترانزیتی بین المللی می باشند قرار می گیرد و مسئولیت حمل کالا را به عهده ندارد ولی مسئولیت انتخاب و قرارداد بستن با حمل کننده و ارائه مجموعه ای از سرویس ها را به صورت BACK TO BACK به صاحب کالا به عهده دارد. [تنها اعضای سايت ميتوانند لينکها را مشاهده كنند برای عضويت در سايت اينجا كليک كنيد] یا [تنها اعضای سايت ميتوانند لينکها را مشاهده كنند برای عضويت در سايت اينجا كليک كنيد] با وجود روابط قوی با همکاران خود در کشور های گوناگون اقدام به شناخت بهترین مسیر، کمترین زمان و کمترین ریسک و حداقل هزینه می کنند. البته این امر در کشور ما به واسطه نبود اطلاعات روشن و قابل دسترس تا حدودی برای صاحبان کالا به مرحله ای ناآشنا و به محلی برای پرداخت هزینه های گزاف تبدیل شده است.




در خارج از ایران معمول است که فورواردر ها را با NVOCC ها یا Non-vessel operating common carrier ها یکی می دانند و در واقع این شرکت ها یک [تنها اعضای سايت ميتوانند لينکها را مشاهده كنند برای عضويت در سايت اينجا كليک كنيد] هستند که با کانتینر های خود و یا بدون کانتینر اقدام به حمل کالا بر روی کشتی ها و یا هر وسیله ی حمل دیگری که تملک آن به مالکان وسیله حمل تعلق دارد می پردازند. متاسفانه این دو اصطلاح در میان جامعه کشتی رانی ایران به اشتباه دو چیز جداگانه تعبیر شده و شرکت های مالک کانتینری معدودی که در منطقه وجود دارند خود را جدای از عملیات فوروادری کالا تحت عنوان NVOCC معرفی می کنند و به حمل گسترده تر و حمل ترکیبی کالا کمتر دست می زنند. البته حوزه فعالیت فورواردر ها در تجارت جهانی بسیار هم فراتر از این است و تا بسته بندی کالا در محل هم پیش می رود و البته ترخیص کالای صادراتی و وارداتی نیز جزء بلاشک آن می باشد که به واسطه نداشتن تخصص کافی از جانب شرکت های فورواردری موجود در کشور عزیزمان این امر نیز ابتر و ناکام مانده است و هنوز هیچ شرکتی با قابلیت اطمینان بالا به صورت روتین این خدمات را ارائه نمی نماید و این امر تا حدود هم ناشی از پیچیدگی این فرایند در کشور عزیرمان می باشد.
لازم به ذکر است که شرکت تاجران ترخیص با ارائه نرخ نامه و در اختیار گذاشتن کرایه حمل های کالایی با قیمت پایه و بی واسطه و در صورت نیاز مشتریان بوک کردن کانتینرها از مبادی گوناگون به مشتریان خود این نوید را میدهد که هیچ هزینه ی اضافی بابت وجود واسطه ها پرداخت نگردد.


این مطلب توسط Hamed.Hamishe Abi لایک شده است
mojtaba_br آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
کاربر زير از mojtaba_br بخاطر پست مفیدش تشکر کرده است
Hamed.Hamishe Abi (12-15-2015)
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
فورواردری, نقل, کالا, کارگزاری, ایران, ترخیص کار, حمل, شکرت ترخیص کالا, شرکت های ترخیص


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 06:03 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.