صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > انجمن مهندسی پرشين سون > مهندسی هوا فضا
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 04-07-2015   #1 (لينک اين پست)
دخترکي از جنس باد
 
آواتار گندم
 
تاريخ عضويت: Nov 2013
محل سكونت: کره ي خاکي بدون مرز
سن: 25
اسم واقعی: S A B A
پست ها: 379
تشكرها (از ديگران): 228
تشكر شده 733 بار در 296 پست
چوق: 322,591
پاداش داده شده 46 مرتبه
تاکنون 22 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 53 مرتبه
فعاليت Longevity
0/20 10/20
Today پست ها
ssssss379

عکسهای خریداری شده
F14 جت جنگی تانک ایرانی
تک تیر تانک جدید جت جنگی
F14 مسلسل رئیس جمهور محبوب اونورسون(دکتر کریستی)
Post جنگنده MIG E-8

هواپیمای MiG E-8)Ye-8) یک پیش نمونه رهگیر خط مقدم نبرد برای نسل جدید جنگنده های میگ در دهه 1960 بود. مرحله طراحی پروژه در سال 1960 بر مبنای باز طراحی گسترده هواپیمای MiG-21PF شروع شد.

هواپیمای E-8
این هواپیما برای بهبود MiG-21PF و تجهیز آن به موتور R-21F-300 با تراست 7.200 کیلوگرم در نظر گرفته شده بود. در طی سال 1960و فاز طراحی هواپیما، این هواپیما به دلیل آنکه برای سیستم تسلیحاتی S-23 انتخاب شده بود طرحی مشابه با MiG-23 را نیز داشت.
سیستم تسلیحاتی S-23 شامل موارد زیر بودند: رادار Sapfir-1 با تشعشع فازی (در مرحله دوم Sapfir-II با تشعشع شبه پیوسته)، دو موشک K-23، سایت ASP-PF، جهت یاب مادون قرمز Spektr.
در سال 1961 هواپیمای E-8 به دلیل اینکه سیستم تسلیحاتی S-23 هنوز آماده نبود، به عنوان هواپیمای MiG-21M با رادار TsD-30TP، سایت مادون قرمز Samotsvet و دو موشک K-13 طراحی و تولید شد.

نمونه اولیه در کارخانه
مهمترین نکته ویژگی های این هواپیما بازطراحی قسمت جلوی هواپیما، تعبیه ورودی هواپیمای مشابه آنچه که امروزه در هواپیمای یوروفایتر تایفون دیده می شود، کانارد در جلوی هواپیما و طراحی دوباره بدنه در قسمت عقب برای قرار دادن موتور جدید در آن بود. بسیاری دیگر از ویژگی های آن از صندلی پرتاب شونده جدید تا سکان بهبود یافته و باله جدید در قسمت زیرین عقب بدنه متفاوت از نمونه MiG-21PF بودند.

باله عقبی در زیر هواپیما
مهمترین تفاوت های این هواپیما با Mig-21PF به شرح زیر بود:
موتور جدید R-21F-300 با نازل های کاملا متغیر پلک مانند نصب شدند
ورودی هوای دو بعدی به همراه لبه های عمودی متغییر تعبیه شد
دماغه و قسمت های عقبی بدنه دوباره طراحی شدند و مخازن حمل سوخت برای اولین بار در تاریخ این شرکت قابل جدا سازی از بدنه طراحی شدند.
بال ها و دم با ارتقا از میگ-21 برای بدنه این هواپیما انتخاب شدند
سیستم بازیابی خلبان دوباره طراحی شد و صندلی SK-3 روی آن نصب شد.
دم افقی 150 میلیمتر پایینتر آورده شد و کانارد نیز نصب شد.
یک مخزن سوخت خارجی با ظرفیت حمل 600 لیتر سوخت در پایلون شکمی نصب شد.

دو پیش نمونه (Ye-8/1 وYe-8/2) در سال 1962 ساخته شدند. این پیش نمونه ها در موارد جزئی با هم تفاوت داشتند. نمونه Ye-8/1 در طی مراحل تست به علت خرابی موتور از بین رفت.
هواپیمای E-8/1 (Ye-8/1) در سال ژانویه 1962 ساخته شد و در 13 ژوئن اولین پروازش را با خلبان آزمایشی موسولوف انجام داد. 25 پرواز برای بررسی عملکرد موتور انجام شد. در 11 سپتامبر هواپیمای E-8/1 در یک سانحه نابود شد. دلیل تصادف خرابی دیسک مرحله ششم کمپرسور موتور و در ادامه خرابی سیستم هیدرولیک و مخزن سوخت اعلام شد که باعث شد هواپیما آتش بگیرد.
هواپیمای E-8/2 در می 1962 تولید و در 22 ژوئن برای پرواز آماده شد. در 29 ژوئن پروازهای تست با خلبانی فدوتوف انجام شد. 11 پرواز انجام شد.
پروژه Ye-8 به دلایل نامعلومی در سال 1963 کنسل شد ولی این نمونه برای تست تکنولوژی های نسل جدید فیشبد و فلاگرها مورد استفاده قرار گرفت.
منبع:IRARTESH




Hamed.Hamishe Abi و فرنوش این مطلب را لایک کرده اند
ثبت نام و کسب امتیاز
__________________
.

.

کوچه ي ما تنگ نيست!
شادمانه باش!
و شاهراه ما؛
از منظر تمام ازاديها ميگذرد
((احمد شاملو ))

Award +500 چوق پاداش برای این پست . دلیل : مرسی عزیزم
گندم آفلاین است   پاسخ به نقل قول
2 کاربر از گندم بخاطر پست مفیدش تشکر کرده اند
Hamed.Hamishe Abi (04-07-2015), فرنوش (04-07-2015)
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
e8, mig, جنگنده


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 07:07 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.