صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > سخت افزار, نرم افزار و برنامه نویسی | Web Design & Programming > گفتگو و آموزش گرافیک > چاپ و طراحی
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 06-23-2013   #1 (لينک اين پست)
مدیران بازنشسته ایران تراک
 
آواتار Ice Queen
 
تاريخ عضويت: Jan 2013
پست ها: 1,409
تشكرها (از ديگران): 0
تشكر شده 2 بار در 2 پست
چوق: 10,000
فعاليت Longevity
0/20 11/20
Today پست ها
sssss1409

عکسهای خریداری شده
کاربرد هوشمندانه و زیبا از تایپوگرافی در آگهی های تبلیغاتی چاپی


اگر در فکر ایجاد و انتقال احساس و ایده از طریق بنر هستید مطمئنا این کار در اینترنت بسیار سخت خواهد بود. نظر عموم افراد بر این است که آگهی های تبلغاتی چاپی همین حس را به گونه ای موثرتر منتقل می کند. بنابراین اگر تبلیغ چشم گیر و چشم نواز نباشد و هیچ اثری در ذهن بیننده باقی نگذارد، تغییرات ایجاد شده فورا به دست خاموشی سپرده می شوند. آگهی های تبلغاتی چاپی تایپوگرافی روش مناسبی برای ایجاد علاقه، هیجان و جلب توجه افراد است.





اگر چه این می تواند یک ابزار موفق در بازاریابی باشد و می توان آن را با نرم افزارهای طراحی مثل فتوشاپ طراحی کرد، اما هنوز محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. مثلا اگر هر زمان در انجام این کار کوچک ترین خطایی صورت گیرد یا کار با دقت کامل انجام نشود نتیجه معکوس خواهد داشت. در پست امروز قصد داریم برخی از راه های رسیدن به تایپوگرافی مناسب و مطلوب در طراحی یک آگهی تبلیغاتی را برای شما توضیح دهیم همچنین چند نمونه عینی از این نوع طراحی را برای شما گردآوری کرده ایم.




متن مختصر

به جز تبلیغات تلویزیونی که مردم مجبور به نشستن و نگاه کردن به صفحه تلویزیون هستند، در سایر موارد آن ها به سرعت از کنار یک آگهی تبلیغاتی عبور می کنند و تنها با یک نگاه گذار عنوان تبلیغ را می خوانند. هدف از یک آگهی تبلیغاتی مجبور کردن فرد به متوقف شدن، نگاه کردن به تبلیغ و به یاد سپاری پیام آن است. برای این کار، متن بکار رفته در تبلیغ باید توجه عابر را به گونه ای مناسب و مطلوب جلب کند.


3 قابل قالب متن تاثیرگذار در تبلیغات وجود دارد:

1. در یک متن کوتاه حجم زیادی از پیام گنجانده شود. تبلیغات هوشمندانه تنها از یک کلمه تشکیل شده اند، سپس کلمات دیگر در فضای خنثی تبلیغ قرار می گیرند.

2. آیتم های جذاب یا کسل کننده را به گونه ای گیرا و هیجان انگیز به نمایش بگذارید. دیواری از متن توجه و هیجان هیچ کس را بر نمی ایگیزد مگر با شکل و تایپوگرافی زیبا و منصر به فرد نوشته شود به گونه ای که به اندازه کافی بیننده را به خواندن کامل متن ترغیب کند.

3. هیچ وقت اطلاعات را در قالب متن های واقعی بیان نکنید. در عوض حروف یا کلمات را در یک تصویر بگنجانید.
انواع مختلفی از آگهی های تبلیغاتی وجود دارد که حاوی حجم های متفاوتی از متن هستند، اما این که چگونه در این سه قالب محدود می شوند همه را به تعجب وا می دارد. در زیر نمونه هایی از آگهی های تبلیغاتی چاپی را مشاهده می کنید:



Coppertone Sunblock: Kobe



S.O.S Campaign



Coca-Cola Light: Lemon Peel



Ikea



Pepsi: Joy



Penguin Books: Travel with words, Paris



Vodafone



Brighton Language School: Espanol



Toyota: Efficiency



Smarties Campaign





U.S. Preventive Medicine
اگر خطرهایی که سلامتی شما را به خطر می اندازد را شناسایی کنید بعدا از آن ها نخواهید ترسید







Complot Creativity School - Typography Course: H





نمونه هایی از تبلیغات چشم گیر

گاهی های تبلیغاتی چاپی به نسبت آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی از جذابیت کمتری برخوردارند، بنابراین برای جلب کردن توجه افراد باید به گونه ای طراحی شوند که این نقصان برطرف شود. یک تصویر برجسته و قابل توجه در جلب توجه بیننده نقش مهمی و بسزایی دارد، اما از آنجا که این یک تبلیغ است لازم است همه متن های ضروری در ترکیب قرار گیرد. به همین دلیل، آگهی های تبلیغاتی چاپی اغلب تصاویر بدون متن هستند یا متن خارج از تصویر بکار برده می شود. جلوه های ویژه چشمک زن به خوبی می توانند توجه بیننده را به خود جلب کنند.


مثال

United Nations Population Fund: Population day




Orange SMS
ارسال پیام متنی در حین رانندگی شما را از دیدن آن چه در اطرافتان اتفاق می افتد باز می دارد.





Hahn Nitzsche Recording Studios: Kaffee



PS2: Girlfriend



Classic & New Recording Studios





پیام های جناس

جناس های بصری بهترین ابزار برای بیان مطالب فراوان در قالب یک یا دو کلمه است. این ابزارها برای برآورده کردن نیازها آگهی های چاپی به منظور بیان همه چیز در یک تصویر بسیار مناسب است. معمولا جناس های دیداری قسمتی از یک عبارت یا ضرب المثل آشنا را بازگو می کنند سپس جناس را با آیتم ها و جلوه های ویژه کامل می کنند.
آناتومی یک جناس بصری:
1. کلماتی مثل اعتبار بد، مالیات، صورت حساب را حذف کنید
2. یک زیر عنوان مناسب مثل "در اقتصاد خود یک زندانی نباشید" اضافه کنید.

مثال


Mitchell Eye Centre: Trash



Mitchell Eye Centre: Diamond



Feltrinelli Publisher: Berlusconi's bubble



Amazon: Rock




کمی متفاوت و متنوع کار کنید

با توجه به تعداد زیاد آگهی های تبلغاتی که قبل طراحی شده اند، اساسا آثار متنوع کار مشکلی است. راه حل این مسئله ساخت و طراحی کارهای پیشرفته تر و دراماتیک تر است. اگر یک ایده بیش از حد عجیب و غریب است، در نظر داشته باشید که عجیب و غریب بودن ممکن است باعث شود تا این اثر بیش از آثار دیگر در ذهن بیننده باقی بماند.

مثال


Pivot Boutique: Karma



Volkswagen: Laces



Nike ACG 20th birthday: Strut



مهم نیست نیاز به طراحی چه نوع آگهی تبلیغاتی چاپی دارید، بلکه باید به جای متن، تایپوگرافی را به عنوان یک عنصر ضروری در آگهی تبلیغاتی در نظر داشته باشید.








Ice Queen آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
چاپی, هوشمندانه, کاربرد, آگهی, تایپوگرافی, تبلیغاتی, زیبا


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3.5 هم اکنون 04:47 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.