صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > روانشناسی و سلامت > کتابخـــانه
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 05-06-2013   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار *Candle*
 
تاريخ عضويت: Oct 2012
پست ها: 2,540
تشكرها (از ديگران): 0
تشكر شده 7 بار در 7 پست
چوق: 0
فعاليت Longevity
0/20 12/20
Today پست ها
sssss2540

عکسهای خریداری شده
معرفی کتاب:تأثیر گذاری : روانشناسی اجتماعی در مقوله ی نفوذ اجتماعی


کتاب حاضر از گزارش های تحقیقات روان شناسی اجتماعی در حوزه تاثیرگذاری و اقناع است که توسط رابرت چیالدینی (Robert Cialdini، نام این پژوهشگر سرشناس در ترجمه های فارسی «سیالدینی» ضبط شده است، اما ضبط نام صحیح این روان شناس اجتماعی ایتالیایی تبار «چیالدینی» است) به شیوه جذاب و در عین حال ساده و روشن به نگارش درآمده است. این کتاب توضیح می دهد چگونه مردم را می توان اقناع کرد که به درخواست های ما پاسخ مثبت دهند.

پژوهش های چیالدینی نشان دهنده این است که روش هایی وجود دارد که دست اندرکاران برنامه های تبلیغاتی، بازرگانی، مدیریت و فروش یا سیاستمداران و افراد علاقه مند به اقناع را قادر می سازد توان تاثیرگذاری خود را افزایش دهند و در نتیجه مردم در جهت درخواست آن ها رفتار کنند. البته باید تاکید کرد که کتاب بر مبنای پژوهش های علمی معرفی کننده مجموعه قوانین تاثیرگذاری و اقناع است و در حال حاضر چیالدینی در این حوزه رتبه نخست را در ارجاعات دارد.
مباحث مربوط به تاثیرگذاری و اقناع در روان شناسی اجتماعی بیش از 60 سال پشتوانه تحقیقات علمی دارد و در زمینه چگونگی افزایش تاثیرگذاری در محیط های کار و زندگی شخصی راهکارهای سودمندی مطالعه شده است، راهکارهایی که در عین سادگی بسیار موثرند.
شما در این کتاب با اصول جهانی تاثیرگذاری اجتماعی که عمدتا شامل اصل عمل متقابل، تعهد و انسجام، اثبات اجتماعی، دوست داشتن، اقتدار و کمیابی است آشنا می شوید. اگرچه این اصول با ابزارهایی نظیر مصاحبه، نقل قول و یا مشاهدات سیستماتیک شخصی تشریح می شوند، اما براساس روش های تحقیق کنترل شده به دست آمده اند و مجموعه ای از مستندات علمی و کاربردی را برای مدرسان و دانشجویان و علاقه مندان مباحث روان شناسی اجتماعی ارائه می دهند. از اینرو، این کتاب برای تدریس در کلاس های دانشگاهی به عنوان منبعی برای دروس روان شناسی اجتماعی و شاخه های مرتبط نظیر روان شناسی مذاکره، مدیریت، بازاریابی و کلاس هایی که در آن ها مبانی و فنون تاثیرگذاری و مذاکره و به طور کلی اقناع تدریس می شود بسیار مناسب است. جذابیت کار چیالدینی علاوه بر دقت او به ارائه مستنداتِ علمی مبتنی بر پژوهش در این است که نشان می دهد برخلاف آنچه که اغلب عنوان می شود که مکتوبات علمی خشک و غیرجذاب هستند، مستندات علمی می توانند جذاب، زنده، مفید و مناسب برای زندگی افراد باشند.

دکتر فاطمه باقریان – روح الله منصوری سپهر


*Candle* آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
مقوله, معرفی, نفوذ, ی, کتابتأثیر, گذاری, اجتماعی, روانشناسی


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 03:49 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.