صفحه اصلی - فروم پرشین سون

بازگشت   PersianSeven Forums > تالارهای علمی و مهندسی | Science and Engineering > روانشناسی و سلامت > کتابخـــانه
پورتال پرشين راهنمایی جــوایز IShop وبلاگ پرشین تماس با ما


ارسال مبحث جدید  پاسخ
 
LinkBack ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک حالت نمایش
قدیمی 02-18-2013   #1 (لينک اين پست)
عضو پرشين سون
 
آواتار *Candle*
 
تاريخ عضويت: Oct 2012
پست ها: 2,540
تشكرها (از ديگران): 0
تشكر شده 7 بار در 7 پست
چوق: 0
فعاليت Longevity
0/20 12/20
Today پست ها
sssss2540

عکسهای خریداری شده
پيش فرض معرفی کتاب:آرامش بیکران

[TABLE="class: contentpaneopen"]
[TR]
[TD="class: author, width: 70%, colspan: 2, align: center"]نگارش یافته توسط Rad [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: pure_content, colspan: 2"]
کشف راهی نو برای تندرستی، خلاقیت و موفقیت
مولف: دکتر هربرت بنسن
مترجم: دکتر سیدرضا جمالیان
ناشر: انتشارات نسل نواندیش
بین شما و یک دنیا انرژی، تندرستی، خلاقیت، موفقیت و پیشرفت فقط فاصله ای به اندازه مطالعه این کتاب وجود دارد. شما می توانید اصول علمی و کاربردی یک روش مدیتیشن علمی و کنترل شده را در خانه خودتان بدون شرکت در دوره های آموزشی گران قیمت، بدون کمک داروهای آرام بخش یا تخدیرکننده بیاموزید. این روش نو و جذاب درمانی که با کمک عده ای از استادان طراحی بازسازی شده، اصول بنیادی و نحوه اثرگذاری انواع و اقسام مدیتیشن را برای شما روشن می کند. به این ترتیب شما با یک سیستم دفاعی بسیار پرقدرت آشنا می شوید که آفرینش با استرس و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و ناتوانی ها در نهاد شما به ودیعه گذاشته است. پس از آشنایی با این روش تنها به ده تا بیست دقیقه وقت نیاز دارید که هر روز دو نوبت آثار استرس، خستگی و ناامیدی را از بدنتان خارج و نشاط، سلامتی و امید به موفقیت را جایگزین آنها سازید. بسیاری از افراد برای رفع خستگی، شادابی و کسب طراوت در دقایق استراحت در بین ساعات کار به جای نوشیدن قهوه به انجام برانگیختگی عکس العمل ریلاکس شدن می پردازند. دنیای حاضر دوران دیگری است. غم و اندوه، فقر و تهیدستی و علل شیطانی درونی ما را تیره و تلخ ساخته اند. همه جا نافرمانی و طغیان به چشم می خورد. آثار شیطانی از سحر تا شامگاه بر وجود ما می تازند. اینها بر ذهن ما آسیب می رسانند و از هوش و درایت ما می کاهند. اینها حتی بر عضلات و گوشت ما صدمه وارد می کنند. انسان ها همیشه خودشان را در معرض استرس حس می کرده و با اشتیاق فراوان به گذشته هایی می اندیشیده اند که با آرامش بیشتری همراه بوده است. با گذشت هر عصر و نسلی، پیچیده گی و استرس های بیشتری به زندگی ما اضافه شده است. همه ما احساس می کنیم که قادر به حل مسایل مهم نیستیم. همه ما به صورت مبهم به این چشم امید دوخته ایم که با انتخاب رهبران سیاسی و آنان با انتصاب مدیرانی که به آنها اعتماد دارند به حل مشکلات خویش بپردازیم، ولی در این جریان ما بیشتر به مشکلات روزانه خویش توجه داریم. ما در زندگی روزمره خویش هنوز با نگرانی ها و مشکلاتی سروکار داریم که هیچ کدام از آنها مهم و قابل قبول نیستند. تغییرات سریع اجتماعی ما را به تطابق های متعدد و شدیدی وادار می سازند، برای مثال با تحولات اقتصادی و اجتماعی مسایل مربوط به اشتغال خانم ها مباحث جدیدی را در خانواده ها مطرح می سازد. عده زیادی از ما در شرایطی که ازدواج کرده ایم که این زناشویی ها در پرتو بسیاری از شروط یا قوانین نانوشته صورت گرفته اند، ولی شرایط اجتماعی و اقتصادی عصر ما بسیاری از این قرارها را زیر سوال برده و یا گاه آنها را نابود و بی اعتبار ساخته است. در حال حاضر برای جوابگویی به انتظارات و نیازهای اقتصادی و اجتماعی جدید انبوه زنان تحصیل کرده و کاردانی که وارد جامعه شده اند، تغییرات و تحولات زیادی ضرورت دارد که برای تطابق با آنها به سعی و کوشش فراوان نیاز است. در این میان برای خانم هایی که سن بیشتری دارند آموزش مجدد و تطابق جدید با شرایط پیش آمده با دشواری و سختی خیلی بیشتری همراه است. در این اوضاع و احوال بسیاری از آقایان هم نیاز به تطابق های بیشتری با نحوه جدید زندگی پیدا می کنند. در شرایطی که خانم خانه کار سنگین و تمام وقتی دارد، به ناچار مرد خانواده باید قسمتی یا تمام کارهای خانه را به عهده بگیرد. حوادث پرتنش در زندگی جدید و امروزی از جمله وجود عدم امنیت شغلی، عدم توانایی در انجام کارها در مدت پیش بینی شده و به علت رویارویی با برخی از کارهای تحمیلی دور از انتظار و نامرتبط که احتمال می رود در آینده هم بر وفور و میزان بروز آنها افزوده شود و انسان مانند سایر حیوانات به یک صورت قابل پیش بینی در برابر شرایط حاد و مزمن استرس آفرین عکس العمل نشان می دهد. در این حالت انسان رفتاری را ظاهر می سازد که طی میلیون ها سال توسط نیاکان او تجربه و تکوین شده است. این جریان به صورت گسترده ای با عنوان یا برچسب ستیز یا گریز مشخص شده است. هنگامی که ما با شرایطی روبرو می شویم که نیاز به تطابق رفتاری دارد، فشار خون ما افزایش می یابد، تعداد ضربان قلب و تنفس بیشتر می شود، گردش خون در عضلات فزونی می گیرد و با افزایش سوخت و ساز بدن، ما برای جنگیدن یا گریختن آماده می شویم. عکس العمل جنگ یا گریز به علت تغییراتی که در بدن به وجود می آورد، به خوبی و با سهولت قابل اندازه گیری است. در شرایطی که ما قدرت و امکان تطابق را پیدا می کنیم در نتیجه پیدایش این عکس العمل است. استرس انواعی دارد، استرس عاطفی، استرس محیطی، استرس فیزیولوژیک و... استرس عاطفی به شرایطی اطلاق می شود که در خانواده گفت و شنودهایی صورت بگیرد و یا یکی از بستگان یا عزیزان فوت شود. استرس محیطی به حالاتی گفته می شود که فرد در معرض سرما، گرما، سروصدا یا عوامل دیگر که شدت زیادی دارند قرار بگیرد. استرس فیزیولوژیک به شرایطی اطلاق می شود که غدد فوق کلیوی مقدار زیادی از هورمون های استرویید را وارد خون سازند. محیط می تواند نحوه عکس العمل رفتاری انسان ها را مشخص کند. محیط را تغییر دهید، در این صورت شما موفق به کنترل رفتار می شوید. تعالیم اتوژنیک یک روش پزشکی و درمانی است که بر پایه شش تمرین ذهنی بنا شده. این تمرین ها باید در شبانه روز بارها اجرا شود تا زمانی که سوژه بتواند به صورت ارادی توجه خود را از یک وضعیت نامناسب به یک وضعیت دیگر که کمتر استرس آفرین است معطوف سازد تا به اصطلاح به حالتی برسد که هس آن را تروفوتروپیک نامیده است. این برنامه باید در اتاق آرامی صورت بگیرد و سوزه در حالی که به پشت دراز کشیده، چشمان خود را ببندد. نگرش و رفتار سوژه در حین انجام این تمرین ها که خود از اهمیت بسیار زیادی برخودار است، باید سخت و خشن و اجباری نباشد و بیشتر باید نظاره گر جریاناتی باشند که دارند اتفاق می افتند. به این موضوع تمرکز غیرفعال هم گفته می شود. در جریان ریلاکس شدن پیشرونده، سوژه به تدریج و قسمت به قسمت تمام عضلات اسکلت خود را یعنی عضلاتی را که بر روی آنها کنترل آگاهانه دارد، ریلاکس یا آرام می کند. این روش نیاز به آموزش و تمرین فراوان دارد تا سوژه به آن درجه از مهارت برسد که بتواند میزان تنش یا انقباض موجود در عضلات ارادی به ویژه عضلات موجود در دستها و پاها را به یک حداقل برساند. برای انجام ریلاکس شدن پیشرونده بهتر است که به پشت بر روی زمین یا تخت دراز کشیده و در یک سکوت نسبی چشمان را بست. داشتن یک نگرش بی تفاوت بسیار اهمیت دارد، زیرا تصاویر ذهنی باعث می شوند که یک میزان از انقباض که قابل اندازه گیری است، به ویژه در ماهیچه های صورت و چشم ها به وجود بیایند. به سوژه این مطلب آموزش داده می شود که حتی از این انقباضات جزئی عضلانی هم احتراز کند تا بتواند به عمیق ترین مراحل خلسه برسد. تغییرات فیزیولوژیک که در حالت عکس العمل ریلاکس شدن به وجود می آیند، شبیه به شرایطی است که به آن حالات تغییر یافته در هوشیاری یا آگاهی گفته می شود. زمانی که ما درباره آگاهی صحبت می کنیم، به طیف بسیار گسترده ای از حالات روانی اشاره داریم که در یک سوی آن ناخودآگاهی عمیق و در قسمت دیگر آن حساسیت بسیار زیاد و فوق العاده نسبت به دیگران قرار گرفته. در این کتاب با سرفصل هایی چون، کنترل ذهن، اعمال حیاتی، استرس و آرامش و... آشنا خواهیم شد.

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


*Candle* آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش
پاسخ

به اشتراک بگذارید

برچسب ها
معرفی, کتابآرامش, بیکران


كاربران در حال ديدن تاپیک: 1 (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو این تاپیک
جستجو این تاپیک:

جستجوی پیشرفته
حالت نمایش

مجوزهای ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمیتوانید به پست ها پاسخ دهید
شما نمیتوانید فایل پیوست ضمیمه کنید
شما نمیتوانید ارسال های خود را ویرایش کنید

BB code : فعال
شکلکها : فعال
[IMG] : فعال
HTML : غیر فعال
Trackbacks are فعال
Pingbacks are فعال
Refbacks are فعال

خط مشی بانک مرکزی
جهت ارسال تاپیک جدید: 100 چوق
جهت ارسال پست: 50 چوق
به ازای هر کارکتر در پست : 1 چوق


زمان محلی شما با تنظیم GMT +3 هم اکنون 07:29 PM میباشد.

Powered by vBulletin .
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.