نمايش پست تنها
قدیمی 06-12-2010   #1 (لينک اين پست)
EagleEye77
مدیران بازنشسته ایران تراک
 
آواتار EagleEye77
 
تاريخ عضويت: May 2010
پست ها: 11,593
تشكرها (از ديگران): 6
تشكر شده 24 بار در 9 پست
چوق: 24,208
پاداش داده شده 1 مرتبه
تاکنون 4 مرتبه با چوق تشکر کرده
تشکر شده با چوق 1 مرتبه
فعاليت Longevity
0/20 16/20
Today پست ها
ssss11593

عکسهای خریداری شده
پيش فرض اميد براي پرداخت اعتبار يك ميليارد دلاري مترو كمرنگ مي‌شود

[تنها اعضای سايت ميتوانند لينکها را مشاهده كنند برای عضويت در سايت اينجا كليک كنيد]

متروی تهران- گروه شهري:
بيش از 90 روز از تصويب قانون پرداخت به متروي تهران و كلانشهرها از حساب ذخيره‌ارزي مي‌گذرد ولي هنوز دولت اين قانون را ابلاغ نكرده ‌است. به تازگي رئيس‌جمهور در جلسه‌اي در كميسيون اصل نود مجلس، تصويب اين قانون در مجمع را خلاف عرف و بسيار نامناسب دانسته و اعلام كرده كه اين قانون را ابلاغ نخواهد كرد. حالا كورسوي اميدي كه بسياري از مسئولان شهري به دريافت از حساب ذخيره ارزي داشتند، به نااميدي تبديل شده است.
به گزارش شهر‌نوشت، موضوع استفاده يك ميليارد دلاري متروي تهران از حساب ذخيره ارزي پس از رفت و برگشت‌هاي بسيار بين مجلس و شوراي نگهبان بالاخره در 15 اسفند ماه سال گذشته در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسيد ولي تاكنون اجرايي نشده است. اين قانون به همراه 129 قانون ديگر كه رئيس‌جمهور و دولت آن را خلاف قوانين كشور و قانون اساسي مي‌داند، در برزخ گيرافتاده است.
اين در حالي است كه مسئولان متروي تهران اميدوار بودند با تصويب و اجرايي شدن اين قانون، دغدغه و مشكل شركت مترو براي تامين واگن تا 2سال آينده برطرف شود؛ اتفاقي كه تا‌كنون رخ نداده است.
از سوي ديگر معصومه آباد، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران، با بيان اينكه موضوع مترو و احداث آن يك بحث بين بخشي است، گفت: تمام سازمان‌ها و به‌خصوص اركان حكومتي بايد در اين موضوع ورود جدي داشته باشند تا بتوانيم منافع مردم را تامين كنيم.
وي، با اشاره به اينكه احداث شدن يا احداث نشدن مترو در تهران با سلامت و حيات مردم در پايتخت گره خورده است، گفت: امروز نبود مترو، سلامت و حيات مردم را به خطر مي‌اندازد و تنها راه حل اين مشكل، توسعه خطوط ريلي است. وي تصريح ‌كرد: وعده‌هايي كه داده مي‌شود ضد‌و نقيض است.
در يك جايي اعلام مي‌كنند كه ما تمام ظرفيت‌هاي اقتصادي و مديريتي را براي احداث مترو به كار مي‌بريم و در يك جاي ديگر اعلام مي‌كنند كه حاضر به اجراي قانون نيستند. پيش از اين، چمران رئيس شوراي شهر تهران گفته بود: براي ساخت هر يك كيلومتر خط مترو به 40 ميليارد تومان نياز داريم كه بايد بودجه آن را تامين كنيم و بايد براي حل مشكل متروي تهران از حساب ذخيره ارزي استفاده كنيم.
مصوبه مجلس درباره اعتبارات مترو در مهلت تعيين‌شده بايد اجرا شود
اسماعيل كوثري عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين‌باره به سما گفت: اگر دولت مخالف مصوبه مجلس درباره پرداخت اعتبار از صندوق ذخيره ارزي به مترو است بايد در زمان تصويب اين قانون و در هنگام سخنراني موافقان و مخالفان نظر خود را به مجلس اعلام مي‌كرد، در غيراين صورت بعد از تصويب توسط شوراي نگهبان اين قانون در مهلت تعيين شده بايد اجرا شود.
كوثري اضافه كرد: قوانين مصوب شده توسط مجلس شوراي اسلامي بعد از تأييد شوراي نگهبان و ابلاغ آن توسط مجلس به قوه مجريه، بايد اجرايي شود.
اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: درصورتي كه موضوع جديدي رخ داده باشد دولت مي‌تواند آن را براي اصلاح به مجلس ارجاع بدهد. به‌عنوان مثال ممكن است در هنگام تصويب قانون، منابع لازم وجود داشته اما بعد از گذراندن مراحل تصويب، منابع كسر شده باشد.
در اين شرايط، دولت بايد به‌طور رسمي دلايل خود را براي عدم‌اجراي قانون به مجلس ارائه كند. كوثري در پاسخ به اين سؤال كه «اگر دولت بدون ارائه دلايل منطقي از اجراي قانون سرباز بزند تكليف چيست؟»
توضيح داد: ما اين موضوع را به دقت پيگيري مي‌كنيم. در مجلس بعد از ابلاغ هر قانوني به قوه مجريه تيم‌هاي نظارتي تشكيل مي‌شوند تا بر حسن اجراي قانون نظارت كنند. درصورت عدم‌اجراي قانون، مجلس موضوع را با معاون پارلماني رئيس‌جمهور در ميان مي‌گذارد و آنها بايد براي عدم‌اجراي آن دلايل منطقي ارائه كنند.
EagleEye77 آفلاین است   پاسخ به نقل قول چوق/پاداش